فناوری های نوین

فراخوان شناسایی شرکت‌های دانش بنیان برای تکمیل چرخه تکثیر میگو



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، استان گلستان یکی از ۵ پنج استان اصلی فعال کشور در زمینه تولید میگو بوده که بیش از ۱۰۰ مزرعه ۲۰ هکتاری در آن فعال است و سالانه حدود ۲۰۰۰ تن میگو در این استان تولید می‌شود.

در برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای توسعه صنعت میگو در استان گلستان، افزایش سطح زیر کشت به ۱۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده است.

سایت گمیشان از جهات مختلفی مورد توجه سرمایه گذاران بخش میگو قرار دارد: با توجه به ویژگی‌های آب منطقه، در شرایط مدیریتی و با نهاده مشابه ضریب تبدیل غذایی تولید در این سایت از سایر سایت‌ها پایین تر است. این سایت نزدیک ترین سایت کشور به استان تهران می باشد. این سایت یکی از جدیدترین سایت‌های کشور است که در ساخت آن تجربیات بدست آمده در سایت‌های قبلی به کار گرفته شده است.

علی رغم ظرفیت‌هایی که در سایت گمیشان وجود دارد کامل نبودن چرخه تکثیر در این استان یکی از موانع پیش‌روی توسعه میگوپروری می‌باشد. عمده لارو مورد نیاز این استان از استان‌های جنوبی کشور تامین می‌شود که علاوه‌بر هزینه بالای انتقال لارو سبب بروز تلفات در مسیر، کاهش ایمنی زیستی مزارع و پیچیدگی‌های اجرایی و مدیریتی می‌گردد.

خلاصه چالش فنی: براساس بررسی‌های انجام شده توسط متخصصین حوزه تکثیر برای تکمیل چرخه تکثیر در این استان لازم است با روشی اقتصادی، آب ورودی به مراکز تکثیر مناسب سازی شود. به این منظور لازم است میزان یون‌های سدیم، کلسیم، منیزیوم، پتاسیم و سولفات در بازه مجاز جهت تکثیر قرار گیرد.

دفتر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی در نظر دارد با همکاری و مشارکت بخش خصوصی نسبت به رفع این چالش در استان گلستان اقدام نماید.

از شرکت‌های توانمند و دارای سوابق مرتبط دعوت می‌شود به منظور دریافت RFP، رزومه مرتبط خود را تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ از طریق آدرس الکترونیکی [email protected] به شرکت فناوران و آبادگران مکران به عنوان مدیر طرح توسعه زنجیره ارزش میگو، ارسال نمایند. تلفن تماس:۹۱۶۹۱۹۱۸-۰۲۱ آدرس ایمیل: [email protected] آدرس پستی: میدان فاطمی، ابتدای خیابان جویبار، پلاک ۳۹، واحد ۱۳.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا