اخبار سایت

عکس روز ناسا: دنباله‌دار A3 در سپیده‌دم استرالیا



این دنباله‌دار که شبیه یک تکه یخ کثیف است، در حال نزدیک شدن به خورشید است و در عرض دو روز، از بین مدارهای سیارات عطارد و زهره عبور خواهد کرد.

 

به گزارش ایتنا، عکاسان با استفاده از دوربین‌های طولانی‌مدت، در حال ثبت تصاویر این دنباله‌دار و دنباله غباری آن قبل و هنگام طلوع خورشید هستند.

 




تصویر برگزیده امروز ناسا در حالی گرفته شد که این دنباله‌دار در حال طلوع بر فراز دریاچه جورج در نیوساوت‌ولز استرالیا بود. نوارهای عمودی در سمت چپ تصویر، نمای دنباله‌دار را در حالی که خورشید در حال طلوع است و آسمان پیش از صبح به تدریج روشن و رنگارنگ می‌شود، به نمایش می‌گذارد.

 

در حال حاضر، مشخص نیست که این دنباله‌دار در ماه آینده چقدر روشن خواهد شد، زیرا این موضوع به میزان گاز و غباری که هسته دنباله‌دار آزاد می‌کند، بستگی دارد.

ستاره‌شناسان خوش‌بین امیدوارند که Tsuchinshan-ATLAS نمایشی فوق‌العاده ارائه دهد و دنباله‌های غباری و یونی آن در آسمان زمین قابل مشاهده شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است این دنباله‌دار به عنوان «دنباله‌دار بزرگ ۲۰۲۴» شناخته شود.

 

دیدن دنباله‌دارها تجربه‌ای شگفت‌انگیز است. آنها به ما یادآوری می‌کنند که جهان اطراف ما پر از شگفتی‌هاست و هر بار که یکی از آنها ظاهر می‌شود، فرصتی برای کشف و یادگیری بیشتر درباره کیهان به وجود می‌آید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا