اخبار سایت

سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا



آلخاندرو اوتیرو در صفحه «ایکس» نوشت که این جسم فلزی «سقف و دو طبقه» منزلش را سوراخ کرد و نزدیک بوده فرزندش را هدف قرار دهد.

این حادثه در ۸ مارس روی داد. در واکنش به این حادثه، ناسا روز دوشنبه اعلام کرد که این جسم سقوط کرده بخشی از تجهیزات پرواز فضایی است که از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده بود.

بر اساس شواهد و نشانه‌ها، این جسم احتمالا بخشی از یک پلت‌فرم حمل‌کننده باتری‌های قدیمی بوده که در سال ۲۰۲۱ از ایستگاه فضایی به زمین انداخته شده بود.

پس از بررسی این جسم توسط ناسا، این آژانس فضایی تأیید کرد که این قطعه متعلق به تجهیزات پشتیبانی پرواز ناسا برای نصب باتری‌ها بر روی پلت‌فرم حمل بار بوده است.

ناسا اعلام کرد که در حال بررسی نحوه جدا شدن این قطعه از ایستگاه فضایی و نفوذ آن به جو زمین بدون تخریب کامل است تا در آینده بتواند مدل‌های مهندسی خود را بهبود بخشد.

این آژانس همچنین متعهد شده است که به طور مسئولانه در مدار زمین پایین فعالیت کرده و تا حد امکان خطرات را برای حفاظت از مردم روی زمین کاهش دهد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره سقوط قطعات فضایی بر روی زمین منتشر شده بود. برای مثال در سال ۲۰۲۲، بخشی از کپسول فضایی شرکت «اسپیس ایکس» بر روی یک مزرعه گوسفندان در استرالیا فرود آمده بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا