اقتصادیبازار

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر لباسشویی ال جی

برخی از مصرف کنندگان لباسشویی های الجی از مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی خود شکایت می کنند که در مواقع مختلفی رخ می دهد. ممکن است شما نیز در این مشکل را تجربه کرده باشید و بخواهید راه حلی برای برطرف کردن آن پیدا کنید. اغلب اوقات این مشکل را با روشن کردن و برنامه دادن به ماشین لباسشویی میتوان مشاهده کرد. علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به دلایل مختلفی و به دلیل خرابی برخی قطعات بروز کند که بررسی آنها توسط یک تعمیرکار لباسشویی می تواند ایده مفیدی برای رفع این مشکل باشد. این مشکل در مدل های مختلف لباسشویی های الجی ممکن است اتفاق بیافتد که شرایط سخت و پیچیده ای را برای مصرف کننده به وجود می آورد و باید بدانید که احتمال اینکه بتوانید این مشکل را درخانه و خودتان حل کنید، پایین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

علت اینکه ماشین لباسشویی ال جی نمی چرخد چیست؟

اگر ماشین لباسشویی الجی را روشن می کنید و با نچرخیدن دیگ لباسشویی الجی خود مواجه می شوید، باید بدانید که وقت آن است که برخی موارد و قطعات را باید بررسی کنید که برخی از آنها به یک متخصص نیاز دارد. البته بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و سریع نگران نشوید چون این مشکل در بیشتر موارد حاد نبوده و با انجام برخی تکنیک های ساده رفع می شود. برای رفع کردن مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی ال جی در ابتدا لازم است که علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی را بدانیم. در ادامه این بخش علل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی را آورده ایم و در قسمت های بعدی تک به تک موارد را بررسی می کنیم و روش های برطرف کردن آنها را نیز ذکر می کنیم.

  1. قرار دادن حجم بالای لباس درون دیگ
  2. مسدود شدن و خرابی پمپ تخلیه لباسشویی
  3. خراب شدن تسمه لباسشویی
  4. وجود مشکل در تنظیمات سوئیچ
  5. خرابی کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی الجی
  6. خرابی بلبرینگ دستگاه
  7. خرابی موتور ماشین لباسشویی الجی
  8. مشکل در استاتور و روتور ماشین لباسشویی lg
  9. خراب شدن کلاچ ماشین لباسشویی

در ادامه با شرح دلایل خرابی و نچرخیدن لباسشویی الجی با ما همراه باشید.

  1. قرار دادن حجم بالای لباس درون دیگ

همانطور می دانید ماشین لباسشویی ها در مدل ها و با ظرفیت های مختلفی از جمله 7 و 8 و 9 کیلویی به بالا تولید و عرضه می شوند که خریداران به توجه به نیاز خود یکی از ظرفیت ها را انتخاب کرده و ماشین لباسشویی مدنظر خود را می خرند. زمانی که می خواهید لباس ها را برای شستشو داخل لباسشویی قرار دهید باید به این ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی آن توجه کنید. این ظرفیت با توجه به جنس لباس ها متفاوت است و می تواند کم و زیاد شود. مثلا برای شستشوی لباس های کاموایی و کتانی در لباسشویی های الجی یک برنامه به نام کتان تعبیه شده است که اجازه می دهد تمام ظرفیت اسمی لباسشویی را استفاده کنید. ولی در برخی جنس های دیگر مانند نخی باید حجم لباس ها نصف حجم اسمی دستگاه باشد وگرنه اجازه چرخیدن دیگ توسط سیستم عیب یابی هوشمند لباسشویی صادر نمی شود.

تعمیرات ماشین لباسشویی الجی

2. مسدود شدن و خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

اگر مدت زیادی است که ماشین لباسشویی های اتوماتیک استفاده می کنید، می دانید که پمپ تخلیه لباسشویی در موارد زیادی مشکل ساز می شود و باید حساسیت بالایی نسبت به نگهداری این قطعه داشته باشید. بعضی وقت ها علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی وجود مشکل و انسداد پمپ تخلیه است. نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در کرج مرکزی است که در رابطه با رفع این مشکل می تواند به شما کمک کند. چراکه رفع مسدودی پمپ تخلیه و یا عوض کردن آن باید به درستی انجام شود و خب طبیعتا همه مصرف کنندگان دانش فنی کافی برای انجام اینکار را ندارند. از این رو توصیه خود شرکت الجی بر این است که برای تعویض و تعمیر قطعات از نمایندگان الجی کمک گرفته شود. اگر مایلید بدانید که مسدود شدن پمپ تخلیه چگونه باعث نچرخیدن دیگ لباسشویی می شود باید بگوییم که به دلیل اینکه این قطعه مسئول تخلیه آب لباسشویی است و با انسداد قادر نخواهد بود آب های کثیف درون دستگاه را به خوبی خارج کند. بنابراین سیستم عیب یابی خودکار الجی این مورد را به عنوان یک ایراد شناسایی کرده و اجازه چرخیدن و کار کردن لباسشویی را نمی دهند.

  1. خراب شدن تسمه لباسشویی

خرابی تسمه ها اغلب در ماشین لباسشویی های الجی به دلیل فرسایش و خوردگی در اثر استفاده طولانی مدت رخ می دهد که برخی مواقع با نچرخیدن دیگ خود را نشان می دهد. نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی می تواند به دلیل خرابی و خوردگی تسمه ها، ساییدگی چرخ تسمه، شل شدگی تسمه و یا پاره شدن آن باشد. تمامی موارد اغلب به دلیل استفاده زیاد از لباسشویی رخ می دهد و جای نگرانی ندارد؛ چراکه جزو قطعات مصرفی است و با تعویض آن یا تعویض چرخ تسمه لباسشویی این مشکل برطرف می شود. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی، تعمیرکاران لباسشویی الجی توصیه می کنند که در سرویس دوره ای لباسشویی خود از تکنسین بخواهید این مورد را نیز چک کند و در صورت نیاز تسمه را برایتان عوض کند. در حالت کلی بهتر است هر دو الی سه سال نسبت به چک و تعویض تسمه اقدام کنید.

  1. وجود مشکل در تنظیمات سوئیچ

شاید باورتان نشود ولی برخی مواقع علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی به تنظیمات اشتباه میکروسوئیچ و یا خرابی آن مربوط می شود. اگر نمی دانید میکروسوئیچ چیست، لازم به توضیح است که همه لباسشویی های اتوماتیک ال جی در قسمت درب خود یک قطعه ای دارند که در حین شستشو مانع از باز شدن درب دستگاه می شود. این قطعه هنگام شروع برنامه شستشو سیگنال قفل و شروع فرآیند شستشو را به برد ارسال می کند. حال اگر میکروسوئیچ لباسشویی تنظیمات درستی نداشته باشد یا خراب شده باشد باعث می شود که دیگ لباسشویی الجی نچرخیده و در واقع دستگاه کار نکند. عیب یابی این موضوع کار سختی نیست و با چند تست ساده مشخص می شود. در وهله اول به این موضوع توجه کنید که پنل روشن است و وقتی به دستگاه برنامه می دهید و بعد از آن کار نمی کند؟ اگر اینطور باشد، احتمالا مشکل از همین قطعه است و باید به فکر تعمیر آن باشید. قدم دوم برای چک میکروسوئیچ بررسی کردن سالم بودن آن است که معمولا به دلیل اینکه نیاز به مولتی متر است بهتر است توسط تعمیرکاران انجام شود. برای اینکه از سوختن میکروسوئیچ لباسشویی الجی خود پیشگیری کنید بهتر است که درب را محکم نکوبید و زیاد باز و بسته نکنید.

  1. خرابی کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی الجی

به دنبال یافتن علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی باید بگوییم که خرابی کوپلینگ باید به عنوان یک احتمال در نظر گرفته شده و بررسی شود. طبیعتا در مراحل اول ساده ترین راه ها را بررسی کرده و اگر دلایل ذکر شده در بالا علت اصلی نچرخیدن لباسشویی ال جی نبوده باشند به سراغ موتور و کوپلینگ موتور می رویم. کوپلینک نیز یک قطعه کاربردی به منظور وصل شدن موتور به بخش انتقال نیرو است که در همه لباسشویی ها تعبیه شده است. نمی دانم چقدر به اتصالات موتور و قطعات لباسشویی ها وارد هستید. اما بد نیست بدانید که کوپلینگ از یک طرف به شفت موتور وصل شده و از طرف دیگر به گیربکس لباسشویی وصل است. از آنجایی که کوپلینک وظیفه اش جلوگیری از ورود بار اضافه به لباسشویی جلوگیری کند. با خراب شدن کوپلینگ دیگ دستگاه نمی چرخد و باید این قطعه را تعویض کرد. این قطعه نیز ممکن است در اثر استفاده زیاد و به مرور زمان دچار فرسودگی شده باشد و با تعویض آن مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی الجی رفع می شود. لازم است بدانید که این قطعه توسط فرد غیر متخصص، یعنی کسی که تعمیرکار نیست قابل شناسایی نبوده و باز کردن قطعات داخلی لباسشویی بپرهیزید.

  1. خرابی موتور ماشین لباسشویی الجی

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی ها معمولا به ندرت اتفاق می افتد و نمی تواند در خرابی های جزئی مثل نچرخیدن دیگ لباسشویی الجی به عنوان عامل ابتدایی در نظر گرفته شود. زیرا طراحی موتورهای به کار رفته در ماشین های لباسشویی به گون ای است که مقاومت بسیار بالایی دارند و حالا حالاها خراب نمی شوند. اما با عیب یابی موارد مختلف و پیدا نکردن علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی به هرحال باید موتور نیز عیب یابی شود. یک نکته مهم در مورد موتورهای لباسشویی ها جدید وجود دارد، این قطعه در دستگاه های جدید الجی به گونه ای طراحی شده که باعث چرخید دیگ در دو جهت موافق و مخالف عقربه های ساعت می شود و با خرابی و نیم سوز شدن موتور دیگ لباسشویی قادر به حرکت نخواهد بود. اگر به خرابی و نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی خود شک دارید؛ حتما این مورد را با یک تکنسین تعمیر لباسشویی الجی در میان بگذارید.

  1. مشکل در استاتور و روتور ماشین لباسشویی lg

یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند موجب نچرخیدن دیگ لباسشویی شود خرابی قطعاتی به نام های استاتور و روتور است. این قطعات با ایجاد یک میدان مغناطیسی موجب به گردش درآمدن دیگ ماشین لباسشویی می شوند که خرابی آنها مانع از به چرخش درآمدن درام ماشین لباسشویی می شود. تا اینجا متوجه شدیم که همه قطعات ماشین لباسشویی ها به هم مرتبط هستند و خرابی یکی از قطعات می تواند موجب از کار افتادن بخش های دیگر شده و مانع از کار کردن دستگاه شود. روتور و استاتور نیز چنین نقشی در کار کردن دیگ لباسشویی دارند و در صورت خرابی، میدان مغناطیسی مورد نیاز برای چرخیدن دیگ را ایجاد نخواهند کرد.

  1. خراب شدن کلاچ ماشین لباسشویی

کلاچ فقط در خودروها کاربرد ندارد. بلکه ماشین لباسشویی ها نیز قطعه ای به نام کلاچ دارند که باعث می شود درام بتواند در سرعت مناسبی برای هر برنامه بچرخد. این قطعه نیز مانند استاتور و روتر در قسمت پشتی دیگ قرار دارد و توسط مصرف کنندگان قابل مشاهده و یا تعویض نیست. زمانی که کلاچ لباسشویی فرسوده می شود و یا می شکند باعث می شود که دیگ نچرخد. برای رفع این مشکل حتما باید یک تعمیرکار عیب یابی ماشین لباسشویی الجی را انجام داده و در صورت نیاز کلاچ را عوض کند.

تعمیر لباسشویی در کرج

9- خرابی فیلترهای ماشین لباسشویی الجی

یک علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی که معمولا همه با آن آشنا هستند و عمدتا به عنوان دلیلی برای خشک نکردن لباسشویی شناخته می شود، انسداد فیلترهای لباسشویی است. البته که مسدود شدن فیلترهای لباسشویی می تواند مشکلات زیادی به بار آورد و عملکرد درست دستگاه را مختل کند به همین دلیل هم همیشه مورد تاکید تکنسین های تعمیر لباسشویی الجی و مراکز و تعمیرگاه ها است. زمانی که فیلترهای ماشین لباسشویی مسدود شده باشد یا خراب شده باشد می تواند عاملی بر کار نکردن دیگ و نچرخیدن آن باشد. در حالت نرمال توصیه می شود که هر دو الی سه ماه فیلتر پمپ تخلیه تمیز شود و بقیه فیلترهای لباسشویی نیز هر سه تا شش ماه بررسی شوند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آید.

10- خرابی بلبرینگ های لباسشویی الجی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است به نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی الجی منجر شود خرابی بلبرینگ ها و فرسودگی آنهاست. بلبرینگ های قطعاتی ریز هستند که در قسمت ابتدایی دیگ لباسشویی قرار دارند. وظبفه بلبرینگ لباسشویی روان کردن حرکت درام است. بلبرینگ لباسشویی نیز یک قطعه مصرفی است که در گذر زمان و در اثر استفاده دراز مدت دچار خوردگی و در نهایت شکستگی می شود. باید بگوییم که تعمیرات و یا تعویض بلبرینگ در لباسشویی ها به سادگی تعویض بلبرینگ دوچرخه نیست و به معنای واقعی نیاز به تخصص و مهارت دارد. یکی از راه هایی که می تواند به شناسایی این مشکل کمک کند این است که ماشین لباسشویی روی حالت خشک کن صدای بمی تولید می کند و یا در برخی موارد صدای شبیه سوت تولید می کند.

جمع بندی

این مطلب بررسی کاملی از علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی بود که به علل و راه کارهای نچرخیدن و استپ کردن دیگ ماشین لباسشویی الجی می پردازد. یکی از رایج ترین دلایل نچرخیدن لباسشویی ال جی باز بودن درب لباسشویی که اشاره به خرابی میکروسوئیچ دارد است. این مشکل در بین لباسشویی های اتوماتیک بسیار رایج است و با تعویض قفل درب لباسشویی می توان آن را برطرف کرد. یکی دیگر از مشکلات رایجی که می توان به عنوان یک دلیل رایج برای نچرخیدن دیگ نام برد سنگین بودن بار درام است که راه کار آن نیز بسیار ساده است. اما در حالت کلی بهتر در چنین شرایطی از یک نمایندگی رسمی و معتبر برای رفع مشکل کمک بگیرید. یا از تعمیرکارانی که مطمئن هستید تخصص کافی برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی را دارند راهنمایی بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا