دانش و علم

رفع نیاز بخش‌های صنعتی با بهره‌مندی از نخبگان و افراد خلاق



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، نشست قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و مدیرعامل یک گروه صنعتی فعال در حوزه تولید و تعمیر و نگهداری تاسیسات خشکی و دریا با هدف بررسی زمینه‌های همکاری‌ دوجانبه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

دکتر سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، در این نشست ضمن تشریح اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های در دست اقدام بنیاد ملی نخبگان، سند راهبردی کشور در امور نخبگان را قانون اساسی و محور اصلی فعالیت‌های بنیاد ملّی نخبگان دانست.

وی گفت: بنیاد ملی نخبگان با محوریت این سند راهبردی و با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در راستای توسعه منابع انسانی برگزیده کشور در زمینه «نخبه‌شناسی»، «نخبه‌پروری»، «نخبه‌گزینی» و «نخبه‌گماری»، اجرای طرح‌های متفاوتی را در دستور کار خود قرار داده است.

رفع نیاز بخش‌های مختلف صنعت با بهره‌مندی از توان نیروی انسانی نخبه

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اشاره به طرح بورسیه صنعتی، هدف از اجرای این طرح را «بکارگیری دانشجویان مستعدبرتر در واحدهای اقتصادی کشور» از یک سو و «رفع نیاز بخش‌های مختلف صنعت با بهره‌مندی از توان نیروی انسانی نخبه، خلاق و توانمند» از سوی دیگر دانست.

سید افقهی در ادامه با تاکید بر توجه بنیاد ملی نخبگان به برگزاری رویدادهای نوآورانه در کنار سایر طرح‌ها، گفت: اهتمام ویژه ای از سوی بنیاد به برگزاری رویدادهای نوآورانه، با هدف تقویت نقش راهبردی متخصصان و استادان دانشگاه در رسیدن ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی به بازار وجود دارد.

تقویت اقتصاد حوزه فناوری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نوپا

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، تقویت اقتصاد حوزه فناوری و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نوپا را از دیگر اهداف برگزاری رویدادهای نوآورانه برشمرد و افزود: ارائه راهکارها و راه‌حل های خلاقانه به فراخور نیاز شرکت‌ها و واحدهای اقتصادی کشور ار دیگر مزایای برگزاری رویدادهای مذکور است.

فرخ علیخانی؛ مدیرعامل مجموعه صنعتی فعال در حوزه تولید و تعمیر تاسیسات خشکی و دریا نیز با تشریح برنامه های گروه پتروپارس؛ جایگاه نخبگان جوان را در برنامه‌های منابع انسانی گروه پتروپارس قابل توجه توصیف کرد و گفت: با توجه به واقعیت‌هایی همچون مهاجرت و یا جذب نیروی انسانی شرکت‌ها توسط شرکت‌های رقیب و همچنین بازنشستگی نیروهای متخصص، ضرورت جذب نخبگان و دانشجویان برتر و آموزش آنها با هدف تقویت بدنه کارشناسی و مدیریتی شرکت‌ها، اهمیتی دوچندان دارد و این موضوع نیز، در صدر برنامه های گروه پتروپارس قرار دارد.

افزایش ضریب کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی؛ برنامه‌ای استراتژیک

علیخانی با بیان اینکه حفظ، نگهداشت و افزایش ضریب کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی برنامه ای بلندمدت است که به زمان معین و دوره ای خاص، محدود نبوده و به عنوان برنامه ای استراتژیک مورد توجه جدی گروه پتروپارس قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: همکاری مشترک بنیاد ملی نخبگان و گروه پتروپارس بتواند ضمن تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و فراهم کردن زمینه های جدید برای همکاری متقابل، منشاء خیر و برکت برای کشور شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا