اخبار سایت

فروش آیفون 13 پرومکس متوقف شد



به دنبال رشد فزاینده نرخ دلار در بازار آزاد، بیشتر فروشندگان موبایل، فروش آیفون بویژه آیفون 13 پرومکس را متوقف کردند. آنها می‌گویند تا زمانی بازار ارز روی ثبات نسبی را نبیند، فروش این کالا را که امکان خرید مجدد آن با وضع موجود امکان‌پذیر نیست، متوقف کردند. در این بین فروشگاه هایی که هنوز آیفون 13 پرومکس عرضه می‌کنند آن را چند برابر قیمت بازار ایران می‌فروشند تا رشد آتی نرخ دلار را هم پوشش دهند. 

به گزارش ایتنا و به نقل از اکو ایران، دو روز پیش محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی به نوسانات ارزی واکنش نشان داد. او  مدعی شد، افزایش نرخ ارز غیررسمی، سیاسی و زودگذر است. او در اظهارنظرهای بعدی خودش هم تاکید کرد: به زودی نرخ دلار  کاهش می‌یابد و نرخ موجود نرخی نیست که ما در بازار کالا نگران آن باشیم. 

 اگرچه فرزین نگران وضع موجود نیست. اما بازار کالا به شدت ملتهب است و به همین دلیل بازار کماکان  تمایلی به عرضه کالا ندارند. وضعیت بازار کالا پس از اظهارات فرزین تغییری نکرد؛ چون بازار به وعده‌درمانی اهمیتی نداده و کار خودش را می‌کند.

با آغاز رشد نامتعارف نرخ ارز در بازار آزاد، فروشندگان کالاهای غیر خوراکی تمایلی به عرضه کالاهای خود نشان ندادند. آنها اگر هم جنسی عرضه کردند، چندین برابر قیمت واقعی کالا بوده تا بتوانند رشد نرخ ارز را جبران کنند. نکته قابل تامل این است که در سال‌های گذشته اکثر توزیع کنندگان بزرگ تمایلی به عرضه کالا نداشتند. اما حالا خرده فروشان یعنی مغازه‌داران سطح شهر نیز تمایلی به عرضه کالا ندارند تا بازار روی ثبات نسبی را ببیند.  آنها ترجیح می‌دهند، کالای خود را نفروشند تا اینکه ضرر کنند. چون آنها مطمئن نیستند با همان نرخی که جنس را می فروشند، بتوانند خرید کنند.

یکی از گروه‌هایی که این روزها تمایلی به عرضه کالای خود نیستند، فروشندگان موبایل آیفون 13 پرومکس هستند. یکی از این فروشندگان به «اکوایران» گفت: من  از ابتدای سال به فروشندههایم گفتم آیفون 13 پرومکس را نفروشند. این توزیع کننده کوچک ادامه داد: درحال حاضر فقط به دو مغازه در شمال تهران آیفون  13 پرومکس عرضه می‌کنم و به بقیه فروشگاه‌ها اعلام کردم که فقط گوشی‌های شیائومی و سامسونگ داریم و می‌توانیم بفروشیم. 

بررسی «اکوایران» نشان می‌دهد در فروشگاه‌های مجازی  هم آیفون 13 پرومکس به فروش نمی‌رود و اعلام شده است «توقف تولید».  

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا