بازار

سنجش فشار با ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

 

در دنیای امروزی، کنترل و نظارت بر فشار یکی از اصلی‌ترین و حساس‌ترین وظایف است. ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا با امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای که دارند، در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. ترانسمیتر فشار Yokogawa با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین، قادرند فشار را با دقت بسیار بالا اندازه‌گیری کرده و اطلاعات دقیقی را به سیستم‌های کنترلی و نظارتی ارسال نماید. این امکانات، همچنین امکان تنظیم و کالیبراسیون آسان، ساختار مقاوم و قابل اطمینان، و همچنین امکان اتصال به شبکه‌های ارتباطی مختلف، ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا را به یکی از گزینه‌های برتر در بازار تجهیزات اندازه‌گیری فشار تبدیل کرده است. از آنجا که فشار، یکی از پارامترهای حیاتی در فرآیندهای صنعتی است، استفاده از ترانسمیترهای فشار با دقت و قابلیت‌های بالا، امری ضروری است تا به کنترل دقیق و ایمنی فرآیندها و تجهیزات صنعتی کمک شود.

با این مقدمه، می‌توانیم به عمق ویژگی‌ها و کاربردهای ترانسمیترهای فشار یوکوگاوا پرداخته و از اهمیت آنها در صنایع مختلف آگاه شویم.

معرفی ترانسمیتر فشار یوکوگاوا
همانطور که گفته شد از این دستگاه برای اندازه گیری فشار مایعات و گازها استفاده می شود. محل قرارگیری دستگاه در مخازن و لوله های واقع در ناحیه اندازه گیری قرار دارد. فرستنده فشار یوکوگاوا به طور کلی از سه قسمت اصلی یعنی مبدل، تقویت کننده و سنسور تشکیل شده است. مایعی که فشار را در قسمت غشایی محصول منتقل می کند از روغن سیلیکون و بدنه دستگاه از فولاد ضد زنگ یا پلیمر ساخته شده است.

چگونه یک فرستنده یوکوگاوا کار می کند؟
به طور معمول در ساخت این نوع دیفیوزر از نوعی دیافراگم استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به این صورت است که با تغییر ولتاژ سیستم، موقعیت مبدل یا مبدل نیز تغییر می کند. در نهایت نتایج این تغییرات به صورت مجموعه ای از داده های دیجیتال یا حرکات دست بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شود.

کاربرد و مزایای ترانسمیتر فشار
در اینجا می خواهیم مزایای مبدل های فشار را در نظر بگیریم. در صورت تمایل به خرید این دستگاه به شما توصیه می کنیم قبل از خرید با مواد مربوط به انواع فرستنده آشنا شده و سپس اقدام به خرید نمایید.

• ترانسمیترها قادر به اندازه گیری دقیق فشار دیفرانسیل و فشار اتمسفریک هستند.

• سازگار با تمامی محیط ها و حتی قابل استفاده در زیر آب.

• در ساخت این ابزار از نوعی ماده به نام پیزوالکتریک استفاده شده است که آن را در برابر هر دو نوع میدان های الکترومغناطیسی و تشعشعات مقاوم می کند.

• ترانسمیتر فشار را می توان به تمام مدارهای الکتریکی وصل کرد.

• از فرستنده های فشار نیز می توان برای اندازه گیری فشار نسبت به فشار اتمسفر استفاده کرد.

نکاتی که در هنگام خرید ترانسمیتر فشار باید در نظر گرفته شود

همانطور که می دانید، هنگام خرید یک وسیله یا ابزار، ابتدا باید تحقیق کنید و در مورد منطقه مورد نظر اطلاعات کسب کنید. همچنین توجه به برخی موارد مهم و ضروری به تصمیم گیری خوب و خرید خوب کمک می کند. بنابراین، در این بخش به مواردی که باید هنگام خرید یک واشر فشار یوکوگاوا توجه کنید، خواهیم پرداخت. این نکات به شرح زیر است:

• ترانسمیتر فشار مثبت یا منفی

• دقت دستگاه مورد نظر و سطح کنترل

• روی فشار نسبی یا مطلق دستگاه تمرکز کنید.

• در نظر گرفتن برد اندازه گیری فرستنده مورد نظر

• کمیت و کیفیت خروجی مورد نیاز

ارزیابی استاندارد فرستنده فشار یوکوگاوا

فرستنده دارای 40 نوع چک برای عیب یابی خودکار است. این عملیات برای اطمینان از عملکرد اجزای دستگاه و یکسان بودن دامنه عیب یابی برای همه فرستنده ها انجام می شود. به هر حال ترانسمیتر فشار یوکوگاوا دو سطح متفاوت دارد. اما سطوح توسط رقبا منتشر نمی شود.

سطح اول قسمت پشتیبان مبدل است که قابلیت محاسبه در زمان واقعی را دارد. سطح دوم دارای سنسور DPharp است که نوعی سنسور فعال است، این سنسور قابلیت ارائه سیگنال پیوسته را دارد. هنگامی که سنسور سیگنالی ارائه نمی دهد، فرستنده مشکلی را تشخیص می دهد.

عیب یابی آسان

وقتی فرستنده مشکلی را تشخیص می‌دهد، زمان زیادی برای تشخیص مشکل ندارید. در این مرحله فرستنده را روشن کنید. یکی از عملکردهای فرستنده یوکوگاوا نمایش توضیح مختصری از کد خطا بر روی نمایشگر دستگاه است. با کمک این توضیح می توانید مشکل را راحت تر حل کنید. لازم به ذکر است که دفترچه راهنمای دستگاه دارای محتوای کاملی از کدهای خطا و سایر مقالات است که در صورت بروز مشکل می توانید از آنها کمک بگیرید.

محافظت در برابر فشار مازاد
سنسور فشار یوکوگاوا دارای عملکرد محافظت در برابر فشار بیش از حد است. با این حال، یوکوگاوا پا را فراتر گذاشت و با افزودن یک سیستم مکانیکی در داخل کپسول دستگاه، فرستنده را از استرس و آسیب محافظت کرد. این آسیب می تواند ناشی از استفاده نادرست از منیفولد، فرکانس غیرمنتظره سیستم و غیره باشد.

استفاده از مبدل فشار Yokogawa
در هر صنعتی که نیاز به پایش و اندازه گیری فشار سیال باشد، ترانسمیترهای فشار یکی از ابزارهای مهم و ضروری در آنجا محسوب می شوند. همچنین از این تجهیزات در پتروشیمی ها، پروژه های ساختمانی و معدنی، کارخانه های داروسازی، کارخانه های کاغذ، تاسیسات بهداشتی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و … استفاده زیادی می شود. در ادامه می خواهیم به دیگر کاربردهای این ابزار بپردازیم.

• مانیتورینگ دیفرانسیل فشار و فشار عملیاتی انواع مختلف خطوط لوله صنعتی

• اندازه گیری فشار برای کنترل کیفیت

• نظارت بر حفاری چاه های نفت و گاز

• اندازه گیری فشار در کارخانه کاغذسازی در حین تهیه مواد خمیری

• نظارت بر عملکرد خطوط برق و توربین ها در نیروگاه ها

نتیجه

در این مقاله درباره ترانسمیتر فشار Yokogawa توضیح داده ایم. از آنجایی که کاربرد و عملکرد این ابزار در این مطلب ذکر شده است، در صورت نیاز به این دستگاه می توانید آن را از فروشگاه معتبر دقیق صنعت اوپاتان خریداری نمایید. فرستنده ها، دبی سنج ها و غیره آماده ارائه طیف وسیعی از خدمات به مشتریان است.

تمامی محصولات این گروه به همت متخصصان و متخصصان این صنعت مفید و مدرن می باشد. اگر قصد خرید انواع فرستنده و محصولات را دارید می توانید با راهنمایی کارشناسان این دسته خرید کنید.

دکمه بازگشت به بالا