بازار

ایران مال تهران کجاست؟ بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان

مرکز خرید ایران مال که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است، حتماً نامش را شنیده‌اید. این مجموعه بزرگ به‌عنوان یکی از 5 مرکز خرید برتر دنیا و همچنین بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه شهرت دارد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از ایران مال بازدید کنید، حتماً برایتان سؤال پیش‌آمده که ایران مال تهران کجاست؟ و هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟ در این مطلب به پاسخ این دو سؤال و هر آنچه که درباره ایران مال بدانید، پرداخته‌ایم.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید، ایران مال تنها یک مرکز خرید مدرن نیست؛ بلکه در این مجموعه هر آنچه که فکرش را کنید از امکانات تفریحی تا رفاهی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌شده است که بدون شک برای هر سن و سالی می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد.

مجموعه بزرگ ایران مال به‌واسطه شهرتش، میزبان گردشگران زیادی از راه دور و نزدیک است و معمولاً مسافران هنگام بازدید از ایران مال تهران دغدغه اقامتگاه نخواهند داشت، چرا که در اطراف این مرکز خرید هتل های متنوعی وجود دارد. شما می‌توانید با رزرو هتل تهران در ایران هتل آنلاین اقامت راحتی را تجربه کنید.

ایران مال کجاست؟

مجموعه ایران مال در شمال غرب پایتخت بین تهران و کرج واقع‌شده است؛ اگر قصد دارید با ماشین شخصی به ایران مال سری بزنید، هر نقطه‌ای از شهر که هستید از بزرگراه همت به سمت اتوبان شهید خرازی بروید و سپس بعد از دریاچه چیتگر خروجی ایران مال به چشم می‌خورد.

آدرس: تهران، انتهای بزرگ‌راه شهید همت (غرب)، بزرگ‌راه شهید خرازی، مرکز خرید ایران مال

هزینه ورودی ایران مال چقدر است؟

هزینه ورودی ایران مال و پارکینگ این مرکز خرید رایگان است؛ اما چنانچه بخواهید از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کنید، باید ورودی بپردازید که هزینه ورودی هر بخش متفاوت است.

صاحب ایران مال کیست؟

با دیدن شکوه و عظمت ایران مال ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که صاحب این مجموعه بزرگ کیست؟ ایده ساخت مجموعه تجاری، تفریحی و فرهنگی متعلق به یکی از کارآفرینان برتر کشورمان جناب مهندس علی انصاری است که با سرمایه‌گذاری بانک آینده به بهره‌برداری رسید و پس‌ازآن سهام مجموعه در بورس اوراق بهادار ایران عرضه شد.

هتل ایران مال

مجموعه ایران مال با تمامی امکانات تفریحی باعث شده علاوه بر تهرانی‌ها میزبان مسافران زیادی از راه دور و نزدیک باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از راه دور برای گشت‌وگذار در بهترین مرکز خرید خاورمیانه آمدید، لازم نیست دغدغه اقامتگاه داشته باشید، چرا که یکی از بهترین هتل های تهران، هتل ایران مال در این مجموعه واقع‌شده است.

در مجموعه ایران مال اقامتگاهی بزرگ در 18 طبقه و 359 واحد اقامتی شیک و مجهز به‌عنوان هتلی 5 ستاره فعالیت خود را آغاز نمود. همه واحدهای اقامتی این هتل از خدمات و امکانات رفاهی بسیار عالی برخوردار هستند و به‌جرئت می‌توان گفت مسافران با اقامت در این هتل اقامت راحتی را تجربه خواهند کرد.

در هتل ایران مال خیالتان از امکانات هتل راحت باشد، چرا که این هتل مجلل و لوکس هر آنچه که مهمانان برای اقامت راحت نیاز داشته باشند را فراهم کرده است. از بهترین امکانات هتل ایران مال می‌توان به رستوران ایتالیایی و آرژانتینی، کافی‌شاپ دنج، مجموعه آبی، خدمات ماساژ و اسپا، سالن زیبایی، آمفی‌تئاتر و سالن برگزاری مراسم اشاره کرد.

هتل ایران مال علاوه بر مرکز خرید ایران مال در نزدیکی جاذبه های گردشگری تهران مانند دریاچه مصنوعی چیتگر و باغ گیاه‌شناسی واقع‌شده است.

جاهای دیدنی ایران مال

درست است که اغلب افراد از ایران مال به‌عنوان مرکز خرید بزرگ یاد می‌کنند؛ اما بی‌لطفی است اگر درباره جاهای دیدنی شگفت‌انگیز ایران مال چیزی نگوییم. در ادامه به معرفی جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایران مال خواهیم پرداخت.

مسجد جامع

مسجد جامع یا مسجد رسول‌الله را می‌توان یک اثر هنری حیرت‌انگیز دانست. این مسجد با معماری ایرانی اسلامی و الهام از مسجد النبی به‌قدری زیباست که نگاه هرکسی را به خود خیره می‌کند و به‌عنوان یکی از زیباترین مساجد ایران شناخته می‌شود.

به هر قسمتی از مسجد که نگاه بیندازید، هنرهای فوق‌العاده زیبا مثل کاشی‌کار و گچ‌بری خودنمایی می‌کند. درست است که این مسجد به‌عنوان عبادتگاه ساخته شد، ه اما معماری بی‌نظیرش باعث شده بسیاری از افراد برای دیدن معماری این اثر تماشایی به مسجد بروند.

باغ ایرانی

برای دیدن باغ شازده ماهان لازم نیست مسافت زیادی را طی کنید و به کرمان سفر کنید؛ بلکه می‌توانید یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی را در قلب پایتخت ببینید. باغ ایرانی ایران مال که از باغ تاریخی شازده ماهان کرمان الهام گرفته‌شده است، یکی جذاب‌ترین جاهای دیدنی در ایران مال بشمار می‌رود که توصیه می‌شود به‌هیچ‌وجه فرصت بازدید از این باغ سرسبز و زیبا را از دست ندهید.

تالار آیینه

تالار آیینه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایران مال است. این تالار زیبا به سبک سیاق خانه‌های تاریخی ایرانی ساخته‌شده است؛ اما آنچه باعث حیرت بازدیدکنندگان می‌شود آیینه‌کاری ظریف و دقیق دیوارها و سقف است که در مجموع 38 میلیون قطعه در ساخت این اثر هنری بکار رفته است.

بازار سنتی یا تیمچه حاج علی‌اکبر

معمولاً در شهرهای تاریخی مثل اصفهان، تبریز، شیراز و… بازارهای سنتی به چشم می‌خورد، اما این بار قرار است در یکی از مدرن‌ترین مجموعه‌های تهران، بازاری سنتی زیبایی را ببینید که با هنر گچ‌بری، مقرنس، کاشی‌کاری، نقاشی و… تزئین شده است. بخش‌های بازار سنتی به شرح زیر است:

  • نمایشگاه الماس: سوغات اقسام نقاط شهرهای کشور
  • نمایشگاه عقیق: مرکز لوازم عتیقه و آنتیک
  • نمایشگاه زمرد: مرکز فرش دستباف ایرانی
  • نمایشگاه فیروزه: مرکز صنایع‌دستی ایران همچون ظروف مینا، خاتم‌کاری و…

کتابخانه جندی‌شاپور

کتابخانه ایران مال، معروف به کتابخانه جندی‌شاپور یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی ایران مال است که در روزهای شلوغ شاهد صف طولانی این کتابخانه هستیم. محض ورود به کتابخانه جندی‌شاپور، زیبایی بی‌نظیر کتابخانه شما را متحیر خواهد. این کتابخانه با قفسه‌های بلند به سبک معماری نئوکلاسیک طراحی‌شده است و قطعاً با دیدن آن به یاد کتابخانه‌های فیلم‌ها خواهید افتاد.

باغ دیدار

اگر به جاهای دیدنی مدرن و اروپایی علاقه‌مند هستید، باغ دیدار از جاهای دیدنی ایران مال را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. باغ دیدار در کنار بازار سنتی واقع‌شده است که این دو باغ کاملاً باهم متفاوت هستند. باغ دیدار با درختان نخل بلند، سقف شیشه‌ای و آب نمای زیبا حس و حال باغ‌های اروپایی را پدید آورده است.

شربت خانه

شربت خانه یکی از جاهای دیدنی و البته خوشمزه در ایران مال تهران است. درگذشته‌ که کافه‌ها وجود نداشتند، افراد در شربت خانه‌ها دورهم جمع می‌شدند و نوشیدنی خنک نوش جان می‌کردند.

اکنون شما در قرن بیست‌ویکم در مدرن‌ترین مراکز خرید ایران می‌توانید به گذشته‌ها سفر کنید و در یکی از زیباترین شربت‌ خانه‌ها نوشیدنی گوارا نوش جان کنید. شربت خانه ایران مال با معماری کاملاً سنتی فضای آرام و دنجی را برای مهمانان خود فراهم کرده است.

تفریحات ایران مال

شهربازی ایران مال

در شهربازی ایران مال سن و سال معنایی ندارد و همه اعضای خانواده می‌توانند در کنار هم ساعت‌ها خود را سرگرم کنند و لحظات شادی را برای خود رقم بزنند. از جمله امکانات تفریحی شهربازی ایران مال می‌توان به ترن هوایی، بازی‌های لیزری، بازی‌های الکترونیکی، سالن نمایش ویژه کودکان، قایق ضربه‌ای و… اشاره کرد. در ضمن در این شهربازی امکان برگزاری مسابقه و جشن تولد با هماهنگی قبلی نیز وجود دارد.

پاتیناژ ایران مال

پاتیناژ یا پیست اسکی روی یخ یکی از تفریحات و ورزش‌های زمستانه است، اما شما می‌توانید حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان در ایران مال تهران اسکی روی یخ انجام دهید. البته فراموش نکنید این ورزش هیجان‌انگیز و جذاب نیازمند تجهیزات مخصوص و لوازم ایمنی است. البته هر آنچه که اسکی روی یخ نیاز باشد در اختیار شما قرار می‌دهند.

جالب است بدانید، پاتیناژ ایران مال تنها پیست اسکیت یخی استاندارد کشورمان است که مکان اصلی تمرین ورزشکاران تیم ملی می‌باشد. این پیست یخی با جایگاه تماشاچی، میزبان 400 نفر تماشاچی است که حضور برای عموم افراد آزاد و رایگان می‌باشد.

هلیوم پارک تهران

اگر به دنبال جایی برای تفریحات هیجان‌انگیز و تخلیه انرژی خود هستید، هلیوم پارک ایران مال واقع در طبقه G1 میزبان شما خواهد بود. این مجموعه با تفریحات جذاب و البته متنوع می‌تواند شما را ساعت‌ها مشغول کند و اوقات شاد و مفرحی را برایتان فراهم کند.

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های هلیوم پارک ترامپولین یا همان صفحات فنری هستند که روی آن‌ها ورزش‌های گروهی مثل والیبال و بسکتبال انجام می‌شود. البته بازی‌های جذاب دیگری مثل صخره‌نوردی، زیپ لاین، فوتبال حبابی و… نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ و سالن تولد اشاره کرد.

پردیس سینمایی ایران مال

مجموعه تفریحی و فرهنگی ایران مال باوجود پردیس سینمایی تکمیل می‌شود. این پردیس سینمایی با 12 سالن سینما، 3 سالن VIP و 9 سالن دیگر به‌عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی تهران شناخته می‌شود که این مجموعه به دلیل تجهیزات صوتی و تصویری مدرن و به‌روز هرساله میزبان جشنواره‌های ملی و بین‌المللی می‌باشد.

اگر می‌خواهید، فیلم مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت جهانی ببینید، قطعاً سینما پردیس ایران مال بهترین گزینه خواهد بود. همچنین امکانات جانبی همچون کافه و لابی شیک لذت تماشای فیلم را دوچندان می‌کند.

مجموعه ورزشی ایران مال

اگر ورزشکار یا اهل ورزش باشید، بهتر است بدانید، مرکز خرید ایران مال فضای وسیع و بزرگی را به مجموعه‌ای ورزشی اختصاص داده است که این مجموعه از امکانات ورزشی مدرن و به‌روز برخوردار می‌باشد. در ادامه بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی ایران مال را معرفی خواهیم کرد.

استادیوم چند منظوره

شاید وجود استادیومی در بام مرکز خرید ایران مال کمی عجیب به نظر برسد، اما کافیست به ایران مال تهران سری بزنید و وجود استادیوم ورزشی وسیع در محوطه بام ایران مال با چشم خودتان ببینید.

این استادیوم به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که برای انواع رشته‌های ورزشی مثل تنیس، والیبال، کشتی، ورزش‌های رزمی، توپی و همچنین فعالیت‌های گروهی و انفرادی ویژه معلولین نیز مناسب می‌باشد. استادیوم ورزشی ایران مال علاوه بر زمین اصلی دارای دو زمین برای تمرین و آمادگی تیم‌های ورزشی می‌باشد.

باشگاه بدنسازی

باشگاه بدنسازی ایران مال با نام کمپ 24 در حال حاضر یکی از مجهزترین و بهترین باشگاه‌های بدنسازی کشور است که با وسعتی بیش از 3000 متر مربع دارای جدیدترین دستگاه‌های ورزشی است. باشگاه بدنسازی کمپ 24 شامل دو بخش مجزا ویژه بانوان و آقایان است که هر دو بخش علاوه بر امکانات ورزشی عالی از امکانات دیگری مثل پارکینگ، کافی‌شاپ، فروشگاه لوازم ورزشی و… برخوردار هستند.

استخر و اسپا

شگفتی‌های ایران مال تمامی ندارد، مرکز استخر و اسپا یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر ورزشی این مجموعه است. استخر و مرکز اسپا ایران مال با معماری تلفیقی شرقی و غربی آرامش وصف‌نشدنی را به مهمانان خود هدیه می‌دهد.

مجموعه آبی ایران مال شامل یک استخر روباز چهارفصل برای آقایان، یک استخر بانوان و یک استخر کم‌عمق برای کودکان می‌باشد. البته امکانات دیگری نظیر ماساژ و اسپا، حمام ترکی، سونا و… نیز در این مجموعه وجود دارد.

دیگر بخش‌های مجموعه ورزشی ایران مال

از دیگر بخش‌های فعال در مجموعه ورزشی ایران مال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بولینگ
  • بیلیارد
  • جاده سلامت
  • مرکز آمادگی جسمانی
  • مجموعه اسکواش

مراکز خرید ایران مال

ایران مال که این روزها همه‌جا حرف از آن است از چندین مرکز خرید تشکیل‌شده است؛ در این مراکز خرید لوکس هر آنچه که بخواهید از پوشاک تا مواد غذایی و لوازم‌خانگی پیدا خواهید.

هایپر استار

در طبقه اول (G1) فروشگاهی به وسعت 17 متر مربع قرار گرفته است که در این فروشگاه یا هایپر استار انواع اقلام مواد غذایی، شوینده، میوه، لبنیات و… عرضه می‌شود.

پوشاک و لوازم ورزشی

اگر به دنبال پوشاک یا لوازم ورزشی هستید، گشت‌وگذار خود را از طبقه سوم شروع کنید. در این طبقه تعداد زیادی فروشگاه پوشاک وجود دارد که برخی از آن‌ها تنها شعبه برندهای داخلی یا خارجی هستند.

محصولات چرمی

در طبقات G0 و G3 فروشگاه‌های محصولات چرمی گوناگونی به چشم می‌خورد که اجناس گوناگون مثل کیف، کفش، چکمه، کمربند و… را با کیفیت عالی را عرضه می‌کنند.

لوازم دکوراسیون خانه

یکی از جذاب‌ترین فروشگاه‌های مرکز خرید ایران مال مربوط به لوازم و دکوراسیون خانه است که در میان بازدیدکنندگان به‌ویژه خانم‌ها بسیار پرطرفدار است. در طبقات G0، G1 و G2 فروشگاه‌های شیک لوازم خانه مثل مبلمان، لوستر، فرش و… قرارگرفته است.

جواهرات، ساعت و زیورآلات

اگر به دنبال خاص‌ترین زیورآلات یا ساعت‌های برند هستید، کافیست به طبقات G0 و G1 مرکز خرید ایران مال سری بزنید. در این فروشگاه جواهراتی را خواهید دید که نظیر آن را هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

قیمت اجناس در ایران مال

ازآنجایی‌که فروشگاه‌های زیادی در ایران مال تهران وجود دارد، معمولاً قیمت اجناس متنوع است؛ اما در نظر داشته باشید، با توجه به لوکس بودن فروشگاه‌ها و اجناس نباید انتظار قیمت ارزان داشت.

خرید اینترنتی از ایران مال

برخی از فروشگاه‌های ایران مال شرایطی را فراهم کرده‌اند که مشتریان خود علاوه بر خرید حضوری بتوانند خرید اینترنتی داشته باشند. برای خرید اینترنتی از ایران مال کافیست صفحه فروشگاه مورد نظر را در اینترنت یا فضای مجازی پیدا کنید و با خرید اینترنتی محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

رستوران و کافی‌شاپ ایران مال

احتمالاً پس از گشت‌وگذار در مرکز خرید ایران مال حسابی خسته و گرسنه خواهید بود، در این شرایط صرف یک غذای خوشمزه یا نوشیدنی خنک می‌تواند انرژی ازدست‌رفته را دوباره به شما برگرداند. در ایران مال رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

محبوب‌ترین رستوران‌های ایران مال

  • رستوران ساج: رستوران دریایی واقع در بخش غربی طبقه سوم
  • رستوران قریشی: رستوران سلف‌سرویس با انواع غذاهای ایرانی واقع در بخش غربی طبقه سوم
  • رستوران ام الشریف: رستوران غذاهای لبنانی، واقع در باغ ماهان
  • رستوران هانی: رستوران غذاهای ایرانی واقع در باغ ماهان

فست‌فودهای ایران مال

اگر طرفدار غذاهای فست‌فودی هستید، بهتر است بدانید یکی از بهترین فست‌فودی‌های تهران در ایران مال واقع‌شده است. فست‌فودی‌های ایران مال به شرح زیر است:

  • مانچ باکس: منوی غذایی شامل انواع پیتزا و پاستا. بخش غربی طبقه سوم
  • فریکادل: منوی غذایی شامل انواع ساندویچ، برگر و سوخاری. بخش غربی طبقه سوم

کافی‌شاپ‌های ایران مال

  • کافه دیدار: طبقه دوم
  • شربت ‌خانه: طبقه دوم
  • کافه کتاب: طبقه دوم
  • کافه ورزش: طبقه دوم
  • کافه سینما: طبقه دوم
  • کافه لانژ سینما: طبقه سوم
  • کافه کاپوچینو: باغ ماهان

سایر بخش‌های ایران مال

مجموعه بزرگ ایران بخش‌های مختلفی را در برمی‌گیرد که بدون شک بازدید از آن‌ها در زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست. از سایر بخش‌های مجموعه ایران مال تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگاه تخصصی خودرو
  • نمایشگاه آثار هنری
  • تالار الماس
  • باغ رستوران
  • ایوان اشراق

ساعات کاری ایران مال

مرکز خرید در تمامی روزهای سال به‌غیراز اول فروردین، تاسوعا، عاشورا، اربعین، 21 رمضان و 28 صفر از ساعت 9 الی 21 به‌صورت یکسره میزبان مراجعه‌کنندگان عزیز است. توجه داشته باشید ساعت کاری ایران مال در روزهای تعطیل از 12 الی 9 می‌باشد.

سایت ایران مال

معمولاً در سالن‌های مجموعه ایران مال تهران نمایشگاه‌های متنوعی برای همه سنین برگزار می‌شود که شما می‌توانید از سایت رسمی ایران مال به آدرس https://www.iranmall.com/ از موضوع و زمان برگزاری این نمایشگاه‌های و رویدادهای جذاب اطلاع حاصل فرمایید.

عکس های ایران مال

کتابخانه جندی‌شاپور از مجموعه‌های فرهنگی ایران مال که با معماری تلفیقی کلاسیک اروپایی و ایرانی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

در نمایشگاه خودرو ایران مال خاص‌ترین محصولات و تکنولوژی‌های مربوط به صنعت خودرو به نمایش گذاشته شده است.

پیست اسکی روی یخ به مساحت 3600 مترمربع از جذاب‌ترین امکانات تفریحی ایران مال بشمار می‌رود. این پیست یخی مطابق استانداردهای جهانی ساخته‌شده است.

تالار الماس که همچون الماسی در ایران مال می‌درخشد، محل لوکس‌ترین فروشگاه‌های مرکز خرید ایران مال می‌باشد.

دریاچه و آب‌نمای موزیکال یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی ایران مال است که در شب‌ها رقص نور به‌کاررفته در آب‌نما زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با مجموعه بزرگ ایران مال تهران آشنا کنیم؛ بدون شک جذابیت‌های این مجموعه در کلمات نمی‌گنجد، پس اگر گذرتان به تهران افتاد حتماً زمانی را به بازدید از ایران مال اختصاص دهید.

دکمه بازگشت به بالا