اخبار سایت

«سفر در زمان»؛ سرویس جدید گوگل



گوگل اخیراً ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی را به سرویس نقشه‌های خود اضافه کرده است که به لطف ویژگی «سفر در زمان» به کاربران امکان می‌دهد به گذشته برگردند و ببینند مکان‌ها در گذشته چگونه بوده‌اند.

به گزارش ایتنا، گوگل قابلیت جستجوی عکس‌های گذشته را اضافه کرد و سرویس «نمای خیابان» را برای حدود ۸۰ کشور گسترش داد.

گوگل اخیرا مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای مپس، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ناوبری در جهان، عرضه کرده است. این غول فناوری اعلام کرد که سرویس نقشه برداری دارای ویژگی جدیدی خواهد بود که به شما امکان می‌دهد در زمان سفر کنید و ببینید مکان مورد نظر شما، دهه‌ها پیش چگونه بوده است.

به گفته گوگل، قدمت برخی عکس‌های هوایی و  ماهواره‌ای به ۸۰ سال می‌رسد. مثلا، عکس‌های برلین، لندن، پاریس و ورشو، قدمت عکس های تاریخی به دهه 1930 می رسد.

 

بهبود تصاویر ماهواره‌ای

قابلیت نمای خیابان، که بیش از ۲۸۰ میلیارد تصویر از اتومبیل‌ها و کوهنوردان در سراسر جهان جمع‌آوری کرده است، یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های خود را دریافت می‌کند و به نزدیک به ۸۰ کشور گسترش می‌یابد.

علاوه بر ویژگی‌هایی که قبلاً ذکر شد، گوگل اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای را در گوگل ارث (Google Earth) و مپس (Maps) بهبود می‌بخشد.

این ویژگی‌ها با استفاده از مدل Cloud Score+ AI، که روی میلیون‌ها تصویر برای شناسایی و حذف عناصری مانند سایه‌های ابر و مه آموزش داده شده است، تصویر زمینی روشن‌تر و با کیفیت‌تر ایجاد می‌کند.

قابل توجه است که چند ماه پیش،گوگل مپس  شروع به ارائه ویژگی‌های ناوبری جدیدی کرد که می‌تواند به شما در یافتن نقاط شارژ خودروهای برقی و رزرو بلیط مترو در شهرهای منتخب در سراسر جهان کمک کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا