فناوری اطلاعات

سرمایه‌گذاری بزرگترین شرکت مخابراتی امارات در سوپر اپلیکیشن اوبر



گروه مخابرات امارات ۴۰۰ میلیون دلار سهم در سوپراپلیکیشنی که توسط شرکت کریم طراحی شده است، خریداری می‌کند تا خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری فناوری جهانی، بازآفرینی کند.

به گزارش ایسنا، این غول فناوری که بزرگترین سرمایه گذار گروه ودافون هم است، یک توافق الزام آور با شرکت اوبر تکنولوژیز و شرکت کریم که زیرمجموعه منطقه‌ای این شرکت است، برای خرید ۵۰.۰۳ درصد سهم در این سوپراپلیکیشن امضا کرده است.

اوبر که شرکت کریم را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد، در این واحد جدید، سهامدار خواهد بود و همچنان مالکیت کل کسب و کار تاکسی اینترنتی کریم را حفظ خواهد کرد. هر سه موسس شرکت کریم هم در این سوپراپلیکیشن سهامدار خواهند بود.

سوپراپلیکیشن، خدمات گسترده است که از تحویل غذا تا خدمات مالی را در یک پلتفرم به مشتریان عرضه می‌کند. سوپراپلیکیشن کریم شامل ده‌ها سرویس از جمله تحویل غذا و خواروبار، ارسال پول به خارج و خدمات دیگری مانند لباسشویی است. کریم در ۱۰ کشور در سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا، خدمات‌دهی دارد. این شرکت از منابع مالی جدید خود برای توسعه خدماتش در سراسر این منطقه استفاده خواهد کرد.

بلومبرگ پیش از این گزارش کرده بود شرکت کریم تهیه منابع مالی برای سوپراپلیکیشن خود را بیش از یک سال پیش آغاز کرد اما از آن زمان، افزایش نرخ‌های بهره که به معنای پایان پول ارزان بوده، باعث شده است جذب سرمایه برای شرکت‌های مالی دشوارتر شود.

اما در خاورمیانه، سرمایه گذاران به میزان فزاینده از این نوع استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کنند. شرکت یاسر الجزایر سال گذشته برای توسعه سوپراپلیکیشن خود ۱۵۰ میلیون دلار تامین مالی داشت. کرد شرکت اماراتی “استرا تِک” (Astra Tech) اپلیکیشن “بوتیم” (Botim) که محبوب‌ترین اپلیکیشن تماس ویدئویی منطقه خلیج فارس است را اوایل امسال خریداری کرد و شرکت سعودی “تویو” (ToYou) اخیرا شرکت “موئلیس اند کو” را برای تامین منابع مالی استخدام کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیرعامل امارات تلکام که پیش از این با نام اتصالات شناخته می‌شد و اکنون تغییر برند داده است، اخیرا به تلویزیون بلومبرگ گفته بود این شرکت به دنبال بازآفرینی خود به عنوان یک سرمایه گذاری فناوری جهانی است و برای این کار، از ظرفیت و پول کافی برخوردار است.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا