اخبار سایت

کاهش کالری مصرفی روزانه بیماری لثه را کاهش می‌‌دهد



پژوهش جدیدی که در «کلینیکال اورال اینوستیگیشن» منتشر شده است، نشان می‌دهد کاهش کالری مصرفی روزانه، پیشرفت بیماری لثه را کند می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، محققان در کینگز کالج لندن، نتایج چندین مطالعه انجام‌شده بر روی انسان و حیوان را تجزیه و تحلیل کردند تا به مزایای محدود کردن کالری، در مقایسه با رژیم غذایی معمول، پی ببرند.

با توجه به تشخیص این گروه تحقیقاتی، محدود کردن کالری دریافتی وضعیت التهابی موضعی و همچنین پیشرفت بیماری «پریودنتیت» را کاهش می‌دهد. بیماری پریودنتیت یک شکل شدید از بیماری لثه است که بافت‌های اطراف دندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پروفسور لوئیجی نیبالی، پروفسور پریودنتولوژی در دانشکده دندانپزشکی کینگز کالج لندن، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تاکنون محدود کردن کالری دریافتی به ۵۰۰ تا ۱۳۰۰ کالری در روز در مدت زمان کوتاه – همراه با فعالیت ورزشی یا بدون آن – توصیه شده است. البته رژیم‌های دیگر که از لحاظ علمی موثر و ثابت شده‌اند، در آینده معرفی خواهند شد.»

 




بیماری پریودنتال مرحله پیشرفته التهاب لثه است، یا زمانی که لثه‌ها با فاصله گرفتن از دندان متورم و قرمز می‌شوند. این عفونت به از دست دادن دندان و تخریب استخوان فک منجر می‌شود و همچنین عامل خطر برای بیماری های قلبی و ریوی به شمار می‌رود.

این بیماری معمولا به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود و می‌توان با مسواک زدن و استفاد از نخ دندان به صورت روزانه، یا مصرف کالری سالم و محدودتر از بروز آن جلوگیری کرد.

بنا به توصیه متخصصان، با تغذیه مناسب و تمرکز بر آنچه بدن نیاز دارد، می‌توان از آسیب‌های ناشی از پیامدهای منفی گذشته جلوگیری کرد و در برخی موارد آن را معکوس کرد.

آن‌ها توصیه می‌کنند: «سعی کنید سه وعده غذایی متعادل در روز بخورید و وعده‌های خود را بر اساس غذاهای کامل به جای غذاهای فوق فرآوری‌شده که اغلب حاوی سطوح بالاتر قند و چربی‌های اشباع‌شده‌اند، تنظیم کنید.»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا