دانش و علم

کنگره پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی شهریور برگزار می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر نیما رضایی در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرد: بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی با محوریت تله مدیسین و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، بیگ دیتا و آینده پژوهی سلامت، پزشکی شخصی سازی شده، ژنتیک انسانی و رویکردهای نوین درمانی و طراحی و ساخت واکسن و داروهای جدید ۲۷ و ۲۹ شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و رئوس برنامه های جاری کمیته گفت: علاوه بر اینکه تمامی روندهایی که تاکنون در کمیته های تحقیقات و فناوری برقرار شده است تداوم خواهد یافت، ایجاد شبکه همکاری بین کمیته ای، کیفی سازی اعتبار سنجی کمیته ها، ارائه مدل توسعه مهارت های پژوهشی و نوآوری و فناوری دانشجویی، مدارس و تورهای پژوهشی و فناوری در برنامه سال جاری کمیته قرار دارد.

دبیر کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت افزود: ایجاد شبکه همکاری میان کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی در دستور کار قرار گرفته است، همه بخش های مختلف در دانشگاه ها در مراکز تحقیقاتی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و غیره همه با یکدیگر شبکه شدند تا همه امکانات در جهت تحقق اهداف یکسان به کار گرفته شود.

رضایی افزود: ادامه روند کیفی سازی اعتبارسنجی کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی عملیاتی سازی شده است اگر کمیته ها امتیاز بالای ۹۰ دریافت کنند پنج ستاره را می توانند کسب کنند. این فرآیندی است که باعث می شود کمیته ها با خودشان و بهبود عملکردشان رقابت کنند نه اینکه با یکدیگر رقابت کنند.

وی درباره برگزاری مدارس و تورهای پژوهش و فناوری اظهار داشت: تجربه نشان داده است که برگزاری این رویدادها برای دانشجویان بسیار انگیزه بخش است و تاثیرات بسیاری در بسترسازی و آماده سازی دانشجویان بر جای می گذارد.

رضایی گفت: طی سال های گذشته روند تولید مقالات علمی با افلیشین کمیته تحقیقات دانشجویی روند رشد را نشان می دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا