اخبار سایت

مزایای هوش مصنوعی در درجه‌بندی سرطان


با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توان سالانه جان هزاران بیمار مبتلا به بیماری‌های گوناگون را نجات داد. پژوهشگران “بیمارستان رویال مارسدن” و موسسه “تحقیقات سرطان” در بریتانیا که برای انجام یک تحقیق سی تی اسکن ۱۷۰ بیمار مبتلا به سرطان سارکوم استخوانی را تحلیل کرده‌اند، می‌گویند هوش مصنوعی در تشخیص تهاجمی‌بودن برخی از سرطان‌ها دوبرابر دقیق‌تر از روش نمونه‌برداری عمل می‌کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه‌وله، در درمان سرطان چالش‌برانگیزترین مرحله، شناسایی بیماران دارای تومورهای خطرناک و درمان آنها در مراحل اولیه بیماری به حساب می‌آید.

به گفته پژوهشگران “بیمارستان رویال مارسدن” و موسسه “تحقیقات سرطان”، الگوریتمی که هوش مصنوعی طراحی می‌کند بسیار کاراتر از روش نمونه‌برداری برای درجه‌بندی میزان تهاجمی بودن سرطان سارکوم استخوانی عمل می‌کند.
 

الگوریتمی که می‌توان برای سایر بیماری‌ها به‌کار برد 
سرطان سارکوم استخوانی نوعی نادر از سرطان است که بافت‌های به‌هم‌چسبیده در بدن مانند چربی، ماهیچه و اعصاب را درگیر می‌کند.

در این پژوهش هوش مصنوعی در تشخیص درجه‌بندی سرطان ۸۲ درصد دقت داشت در حالی که دقت روش نمونه‌برداری ۴۴ درصد دقیق است.

وقتی پزشکان ابزار دقیق‌تری برای درجه‌بندی سرطان‌ها در اختیار داشته باشند، می‌توانند سریع‌تر بیمار با سرطان پیشرفته را شناسایی و او را درمان کنند. با به‌کارگیری این الگوریتم می‌توان از مراجعه بی‌جای بیماران سرطانی با درجه ریسک کمتر جلوگیری کرد.

پژوهشگران می‌گویند، از این الگوریتم در آینده می‌توان برای سایر بیماری‌ها نیز بهره برد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا