وردپرس

تغییر نام افزونه میهن تیکت


درود بر شما هم‌میهنان گرامی

از ابتدای راه‌اندازی میهن وردپرس، سعی کردیم همانطور که از نام میهن وردپرس پیداست، از المان‌های پارسی در رنگ‌بندی، نام محصولات و … استفاده کنیم. از رنگ بنفش میهن وردپرس که رنگ درفش کاویانی‌ست، تا نام قالب اهورا که حالا پر استفاده‌ترین قالب وردپرس فارسی زبان هست.

حالا برای ارائه محصولات‌مان در جامعه جهانی و روی سایت ارتانو، دو راه‌کار داشتیم.

  1. استفاده از یک نام انگلیسی مثل میهن تیکت
  2. استفاده از یک نام پارسی

در نهایت تصمیم گرفتیم از یک نام باستانی استفاده کنیم. چرا وقتی می‌توانیم یک کلمه باستانی که نشان دهنده هویت ماست را در جامعه جهانی مطرح کنیم، از یک نام انگلیسی استفاده کنیم؟! پس تصمیم به تغییر نام افزونه میهن تیکت به ‘پشتوان’ گرفتیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرا پشتوان؟

خب اسامی مختلفی مد نظر داشتیم. اما در نهایت در جلسه همفکری تیم میهن وردپرس، تصمیم به انتخاب عبارت پشتوان برای این افزونه گرفتیم.

کلمه «پشتوان» در زبان فارسی به معنای حمایت، پشتیبانی یا استواری است. این کلمه معمولاً در زمینه‌های مختلفی مانند روابط اجتماعی، سازمانی و حتی فنی به کار می‌رود تا نشان دهنده حمایت یا پایه‌ای محکم برای چیزی یا کسی باشد. پس چه نامی بهتر از پشتوان، برای افزونه‌ای که قرار هست با آن از کاربران سایت‌تان پشتیبانی کنید.

ظاهر جدید پنل مدیریت افزونه‌ها

ظاهر پنل مدیریتی افزونه پشتوان و میهن پنل را تغییر دادیم. حالا می‌توانید لذت بیشتری از کار کردن با این افزونه‌ها ببرید. 🙂

ظاهر جدید پنل مدیریت افزونه‌ها

روند تغییر نام افزونه از دید فنی

برای تغییر نام افزونه چالش‌هایی داشتیم. سایت‌های زیادی از میهن تیکت استفاده می‌کنند و حالا تغییر نام این افزونه به پشتوان، نباید خللی در سایت‌ها ایجاد کند. اما راهکار را پیدا کردیم.

به محض فعالسازی نسخه جدید افزونه به نام پشتوان، افزونه قبلی به صورت خودکار روی سایت شما غیرفعال خواهد شد. پس می‌توانید با خیال راحت آپدیت را انجام دهید. بدون دغدغه.

با آرزوی یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق برای شما

رضا راد – اسفند‌ماه ۱۴۰۲

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت میهن وردپرس گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت میهن وردپرس

دکمه بازگشت به بالا