اخبار سایت

قابلیت جالب کروم که مشکل کندی دستگاه را حل می‌کند


گزینه‌ای در تنظیمات مخفی در گوگل کروم به نام Memory Saver وجود دارد که برای افرادی که معمولاً با تعداد زیادی تب باز، کار می‌کنند طراحی شده است و به حل مشکل کندی رایانه کمک می‌کند.

کروم فضای زیادی از حافظه را اشغال می‌کند. درواقع بهتر است بگوییم هر چه تعداد تب‌های بیشتری را به طور همزمان باز کنید، کروم از حافظه بیشتری استفاده می‌کند.

این بدان معناست که برنامه‌ها و سایر فرآیندها نمی‌توانند به حافظه کافی برای اجرای روان دسترسی داشته باشند، که باعث کند شدن رایانه می‌شود.

یک روش آسان برای رفع این مشکل این است که تا آنجا که ممکن است بسیاری از تب‌های باز را که مورد نیازتان نیست ببندید.
 

اما زمانی که کاربر باید چندین پنجره کروم را باز کند، Memory Saver وارد عمل می‌شود که تب‌های باز را غیرفعال می‌کند و حافظه‌ای را که ممکن است از آن استفاده کند، برای ایجاد آزادی عمل و سرعت بالاتر در اجرای برنامه‌ها یا سایر فرآیندها آزاد می‌کند.

هنگامی که روی هر یک از تب‌ها کلیک می‌کنید، دوباره فعال می شوند، و انگار که غیرفعال نبوده‌اند! این یک ویژگی بسیار مفید است که توسط “Memory Saver” ارائه شده است که در Google Chrome روی دستگاه‌های دارای ویندوز، iOS و Android ارائه می‌شود. نکته قابل توجه این است که این ویژگی در برنامه تلفن همراه وجود ندارد.

برای فعال کردن این ویژگی، به کروم بروید و روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید، با باز شدن پنجره جدید،  از منوی سمت چپ «Performane» را انتخاب کنید. “Memory Saver” را فعال کنید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا