Newsطراحی وب

درام وردپرس توضیح داده شد (و چگونه ممکن است بر وب سایت شما تأثیر بگذارد)


دریافت متون مانند “آیا این درام وردپرس دیوانه است یا نامتناسب است” عجیب است.

در 15 سال اجرای WPBeginner، هرگز فکر نمی کردم که مجبور باشم یک پست وبلاگی بنویسم که درام صنعت وردپرس را پوشش دهد. تمرکز من با وبلاگ همیشه ارائه آموزش های رایگان وردپرس با کیفیت بالا برای کاربران مبتدی غیرمتخصص و صاحبان مشاغل کوچک بوده است.

اما متأسفانه، ما در نقطه‌ای هستیم که اطلاعات غلط و ترس زیادی در مورد وردپرس توسط رسانه‌ها و تأثیرگذارانی که تشنه کلیک هستند منتشر می‌شود.

این باعث ایجاد وحشت در بین برخی از صاحبان وب سایت ها، آژانس ها و همچنین افراد در شرکت های سازمانی می شود. برخی از افراد سؤالاتی مانند اینکه آیا وردپرس هنوز ایمن است و آیا باید آن را جستجو کنند می پرسند گزینه CMS جایگزین برای وب سایت های خود

در این پست، می‌خواهم توضیح دهم که این آخرین درام وردپرس در مورد چیست، چه کسانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای محافظت از وب‌سایت‌های خود چه کاری می‌توانید انجام دهید.

TLDR: نه، این پایان وردپرس نیست و وب سایت های شما امن هستند.

توضیح درام وردپرس (WP Engine در مقابل Automattic)

سلب مسئولیت من:

من وکیل علامت تجاری یا کارشناس حقوقی نیستم. من این پست را برای خوانندگان وبلاگ WPBeginner می نویسم که نگران اتفاقاتی هستند که در حال رخ دادن هستند. من 18 سال گذشته را در این انجمن گذرانده ام و وردپرس را دوست دارم. اینها نظرات من بر اساس تجربه صنعت من و آنچه به صورت آنلاین خوانده ام است. من هیچ اطلاع داخلی از وضعیت ندارم. من این حق را برای خود محفوظ می دارم که در صورت یادگیری اطلاعات جدید، نظرات خود را تغییر دهم.

با توجه به این موضوع، بیایید مستقیماً به اتفاقات پیرامون این درام وردپرس که شامل WP Engine در مقابل Automattic است بپردازیم.

این درام وردپرس درباره چیست؟ (خلاصه کوتاه)

خلاصه سریع: یک دعوای حقوقی بین دو شرکت وردپرس (WP Engine و Automattic) در مورد اختلاف علامت تجاری وجود دارد. به دلیل تأثیر آنها، تشدیدهایی وجود داشته است که منجر به روابط عمومی منفی زیادی برای اکوسیستم وردپرس شده است. اکثریت قریب به اتفاق سایت های وردپرس به هیچ وجه تحت تأثیر این موضوع قرار نمی گیرند.

این همه چیز به این دلیل شروع شد که دو شرکت بزرگ در صنعت وردپرس بر سر یک اختلاف در مورد علامت تجاری درگیر نبرد قانونی هستند.

Automattic شرکتی است که توسط یکی از بنیانگذاران WordPress، Matt Mullenweg راه اندازی شده است. آنها سازندگان WooCommerce، سرویس میزبانی WordPress.com، پلاگین Jetpack و غیره هستند.

WP Engine یک است هاست مدیریت شده وردپرس شرکتی متعلق به یک شرکت سهام خصوصی بزرگ Silver Lake.

Automattic دارای حقوق تجاری انحصاری برای استفاده از علامت تجاری “WordPress” است. آنها از WP Engine خواستند تا در مورد یک توافقنامه مجوز مذاکره کند که شامل پرداخت به Automattic یا افزایش مشارکت در پروژه رایگان وردپرس منبع باز است.

از آنجایی که طرفین نتوانستند به توافق برسند، مت این اختلاف را در کنفرانس سالانه WordCamp ایالات متحده منتشر کرد او ادعا کرد که WP Engine علیرغم اینکه یک شرکت درآمد +400 میلیون دلاری است، به اندازه کافی به پروژه رایگان وردپرس منبع باز کمک نمی کند.

با بالا گرفتن اوضاع، هر دو شرکت نامه رسمی قانونی توقف و توقف (C&D) را برای یکدیگر ارسال کردند. به دلیل تهدیدات قانونی، مت به عنوان یکی از بنیانگذاران وردپرس، WP Engine را ممنوع کرد از دسترسی به سرورهای WordPress.org.

این بدان معنی است که هر مشتری دارای وب سایت در میزبانی WP Engine دیگر قادر به دریافت به روز رسانی از سرورهای WordPress.org نیست.

ممنوعیت بعدا بود برگردانده شد به طور موقت برای محافظت از کاربران و اجازه دادن به WP Engine برای ساخت سرورهای به روز رسانی خود. از آنجایی که وردپرس منبع باز است، تیم WP Engine توانست به روز رسانی خود را بسازد تا اطمینان حاصل شود که کاربران در پلت فرم میزبانی خود می توانند به روز رسانی های نرم افزار را دریافت کنند.

بلوک سرور رسماً از اول اکتبر به اجرا درآمد. اندکی بعد، WP Engine یک شکایت فدرال علیه Automattic و Matt Mullenweg تنظیم کرد.

با توجه به تشدید، تیم WP Engine از دسترسی به حساب‌های WordPress.org خود منع شدند. این بدان معناست که تیم WP Engine دیگر نمی‌تواند به‌روزرسانی‌های افزونه‌های وردپرس خود را از سرورهای رسمی WordPress.org منتشر کند.

یکی از افزونه های متعلق به WP Engine، Advanced Custom Fields (ACF) است که در بین توسعه دهندگان محبوب است و بیش از 2 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند. برای اطمینان از در دسترس بودن به روز رسانی های امنیتی برای همه کاربران، تیم WordPress.org پلاگین ACF را فورک کرد، آن را به Secure Custom Fields (SCF) تغییر نام داد و صفحه اصلی دایرکتوری پلاگین ACF را بدون رضایت WP Engine تصاحب کرد. دلایل ارائه شده برای این کار حفظ و ارائه به روز رسانی به کاربرانی بود که از درام بی اطلاع هستند.

این تصمیم مورد استقبال قرار نگرفت و نظرات منفی زیادی را از سوی توسعه دهندگان، اینفلوئنسرها و رسانه های مطبوعاتی به همراه داشت.

در زمان نوشتن این پست، همه افزونه‌های دیگر WP Engine هنوز برای دانلود در فهرست افزونه WordPress.org در دسترس هستند، اما تیم WP Engine همچنان ممنوع است، بنابراین آنها قادر به استفاده از سرورهای WordPress.org برای به‌روزرسانی نیستند.

به طور خلاصه، ریشه این درام وردپرس یک اختلاف حقوقی شدید بین شرکت میزبانی WP Engine، Automattic و Matt Mullenweg (از بنیانگذاران وردپرس) است.

از آنجایی که یک شکایت فدرال توسط WP Engine علیه Automattic تنظیم شده است، من معتقدم که فقط دادگاه ها می توانند نتیجه را تعیین کنند مگر اینکه طرفین در خارج از دادگاه به یک راه حل دوستانه دست یابند. اکانت رسمی توییتر وردپرس در توییتی اعلام کرد که این وضعیت تحت شرایط زیر قابل حل است:

آیا این پایان وردپرس است؟

پاسخ خیر است. مطلقا نه.

قدرت های وردپرس بیش از 43 درصد از وب سایت ها در اینترنت، و از هر شخص یا شرکتی بزرگتر است. اکثریت قریب به اتفاق صاحبان مشاغل کوچک و کاربران وردپرس حتی در مورد این درام مداوم نمی دانند زیرا به سادگی بر آنها تأثیر نمی گذارد.

من با یک صاحب کسب و کار کوچک محلی که مربی شخصی من است صحبت کردم و او اصلا از اخبار منفی پیرامون وردپرس آگاه نبود. وقتی به طور خلاصه در این مورد به او گفتم، این چیزی است که او گفت:

من قصد ندارم از وردپرس تغییر کاربری دهم زیرا برخی از شرکت های بزرگ با علامت تجاری اختلاف دارند. چیزی که برای من مهم است این است که وب سایت من کار می کند و تجارت من در حال رشد است. – شان نلسون، بنیانگذار Hustle Training 360.

واقعیت این است که نرم افزار وردپرسی که وب سایت خود را با آن ساخته اید تغییر نکرده است.

اگر از افزونه های محبوبی مانند Elementor استفاده می کنید، WPForms، ووکامرس، AIOSEO، تکثیر کننده و به معنای واقعی کلمه بیش از 60000 نفر دیگر، هنوز هم همان هستند.

چیزی به بزرگی وردپرس به سادگی تمام نمی شود زیرا دو شرکت با هم اختلاف نظر با علامت تجاری دارند.

در طرح کلان چیزها، بخش کوچکی از کاربران هستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند، و من به اشتراک می‌گذارم که چگونه می‌توانید متوجه شوید که آیا وب‌سایت شما تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر، و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید.

آیا وب سایت من تحت تأثیر همه اینها قرار می گیرد؟

اکثریت قریب به اتفاق کاربران و وب سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند هستند نه تحت تأثیر این اختلاف حقوقی بین Automattic و WP Engine.

اگر از افزونه رایگانی استفاده می‌کنید که توسط WP Engine توسعه داده شده است و در پلتفرم میزبانی آنها نیستید، وب‌سایت‌های شما تحت تأثیر قرار می‌گیرند زیرا نمی‌توانید به‌روزرسانی‌های آن افزونه‌های رایگان را از WordPress.org دریافت کنید.

در اینجا افزونه های رایگان محبوب ساخته شده توسط WP Engine هستند که از ارسال به روز رسانی از سرورهای WordPress.org جلوگیری می کنند:

  • فیلدهای سفارشی پیشرفته
  • نیتروپک
  • جستجوی بهتر جایگزین کنید
  • WP Migrate Lite
  • WP Offload SES Lite
  • فراست
  • بلوک های پیدایش
  • بلوک های سفارشی جنسیس
  • برای لیست کامل، نگاه کنید پلاگین های ساخته شده توسط WP Engine.

برای محافظت از سایت وردپرس خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

همانطور که قبلاً گفتم، اگر از افزونه های ساخته شده توسط WP Engine استفاده نمی کنید، نیازی به انجام کاری ندارید.

سایت وردپرس شما ایمن و خوب است.

اگرچه، من همیشه داشتن را توصیه می کنم پشتیبان گیری معمولی وردپرس و استفاده از فایروال مانند Cloudflare (نگاه کنید به نکات امنیتی بیشتر وردپرس).

اکنون، اگر از افزونه های ساخته شده توسط WP Engine استفاده می کنید، باید یکی از آنها را نصب کنید افزونه بروزرسانی موتور WP برای ادامه دریافت به‌روزرسانی‌ها یا یافتن جایگزین، بسته به ترجیح شخصی شما.

به عنوان یک آژانس وردپرس با مشتریان نگران چه کاری باید انجام دهم؟

می توانید پیوندی به این پست وبلاگ برای آنها ارسال کنید و دوباره به آنها اطمینان دهید که وردپرس هنوز ایمن است و بهترین گزینه CMS منبع باز در بازار است.

اختلاف حقوقی علامت تجاری بین دو شرکت نمی کند این واقعیت را تغییر دهید که وردپرس توسط 43٪ از تمام وب سایت ها (و در حال رشد) طراحی شده است. بیش از 60000 افزونه رایگان وردپرس و هزاران قالب وردپرس رایگان در بازار موجود است که ساختن هر نوع وب سایتی را که می خواهید آسان می کند.

پیشرفت توسعه هسته وردپرس ادامه دارد و وردپرس 6.7 به زودی عرضه می شود.

در اینجا برخی از بینش های بیشتر در مورد سهم بازار وردپرس و روندها.

افکار نهایی من

علیرغم همه چیزهایی که در حال حاضر در جریان است، من همچنان وردپرس را دوست دارم و به جامعه شگفت انگیز وردپرس ما ایمان دارم.

من بیش از نیمی از عمرم را در انجمن وردپرس گذرانده ام و به انجام هر کاری که در توانم باشد برای حمایت از جامعه و کاربرانمان ادامه خواهم داد. پست اخیر من را ببینید کمک به اکوسیستم وردپرس.

در نهایت، من واقعاً امیدوارم که دو شرکت محترم درگیر در این دعوی به زودی به توافق برسند، بنابراین همه ما می‌توانیم روی رشد وردپرس و کمک به دموکراتیک کردن انتشار و تجارت در سراسر جهان تمرکز کنیم.

مثل همیشه، می‌خواهم از شما برای حمایت مداوم شما از WPBeginner تشکر کنم و مشتاقانه منتظر ادامه خدمت به شما برای سال‌های آینده هستم.

واقعاً مال شما

سید بلخی
بنیانگذار WPBeginner

مراجع:

پست درام وردپرس توضیح داده شد (و چگونه ممکن است بر وب سایت شما تأثیر بگذارد) اولین بار در ظاهر شد WPBeginner.



این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

Link to fons nuntium

دکمه بازگشت به بالا