اخبار سایت

دانشگاه علم و صنعت اولین ماهواره موفق دانشگاهی را ساخت



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر داوود یونسیان در دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور که صبح امروز (دوشنبه ۳۰ مهرماه) در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد با اشاره به قدمت این دانشگاه گفت: بسیاری از رشته‌های مهندسی برای اولین بار در دانشگاه علم و صنعت در ایران پایه‌گذاری شد. همچنین اولین ماهواره موفق دانشگاهی نیز با نام «نوید علم و صنعت» طراحی و پرتاب شد.

وی درباره فعالیت‌های صنعتی این دانشگاه گفت: دانشگاه علم و صنعت در چندین حوزه صنعت نیز خوش درخشیده است. توربین ۲۵ مگاواتی ملی که امروز در نیروگاه‌ها در حال تولید برق است، در این دانشگاه ساخته شده و بالغ بر ۴۰ سال است که در این حوزه در حال فعالیت است.

رییس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: این دانشگاه در حوزه فناوری‌های عصبی نیز شهره است و محصولات فناورانه بسیاری تقدیم به جامعه پزشکی کرده است. همچنین در این دانشگاه دو دانشکده ویژه منحصر به فرد از جمله دانشکده راه‌آهن و مهندسی خودرو وجود دارد. از قدیم‌الایام با توجه به بنیه صنعتی این دانشگاه که آلمانی‌ها پایه‌گذار آن بودند، بنیه صنعتی این دانشگاه شکل گرفته و دانش‌آموختگان مهارت‌ورز و کاربردی را تربیت کرده است.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت در تعداد و حجم قراردادهای صنعتی با اختلاف زیاد رتبه اول ارتباط با صنعت را در بین دانشگاه‌های صنعتی کسب کرده است.

یونسیان با بیان اینکه نظام آموزشی دنیا در حال تغییر و تحول است، به ۴ ویژگی آموزش در دنیا در دو دهه آینده اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی نظام آموزشی آینده این است که آموزش در دانشگاه متوقف نخواهد شد و در طول عمر فرد رجوع به دانشگاه دارد.

وی افزود: در نظام آموزشی جدید از فرد نمی پرسند چه مدرکی دارید، می‌پرسند چه مهارتی بلدی. بنابراین نظام آموزشی در حال تغییر از مدرک گرایی به مهارت آموزی است.

رییس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: شاخصه سوم این است که فرد اختیار دارد در طول تحصیل خود با توجه به نیاز، خود را آموزش دهد.شاخصه چهارم این است که هدف آموزش در آینده این است که یک مشکلی را حل کند نه اینکه با هدف گرفتن مدرک مهندسی برق یا مکانیک به دانشگاه برود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا