بازاراقتصادی

خرید بوستر پمپ آبرسانی؛ دستگاهی برای افزایش فشار آب

برای بسیاری از کاربران این سوال وجود دارد که چرا تقاضا برای خرید بوستر پمپ آبرسانی نسبت به پمپ‌های معمولی بیشتر شده است. در واقع با وجود بوستر پمپ سیستم آبرسانی شما حداقل به دو یا چند الکتروپمپ مجهز است. بنابراین قطعا عملکرد قوی‌تری نسبت به پمپ‌های معمولی دارد و می‌تواند نوسانات فشار آب را کنترل کند.

اکثر پمپ‌های سانتریفیوژ زمینی قابلیت کوپل شدن به شکل موازی روی مدار، اتصال به سیستم هوشمند و استفاده به عنوان بوستر پمپ را دارند. هرچقدر تعداد الکتروپمپ‌های نصب‌شده روی مدار بیشتر باشد ظرفیت بوستر پمپ نیز افزایش پیدا می‌کند. در این زمینه نیز غالبا از پمپ‌های سه‌فاز استفاده می‌شود.

خرید بوستر پمپ آبرسانی؛ دستگاهی برای افزایش فشار آب

چرا به خرید بوستر پمپ آبرسانی نیاز داریم؟

اکنون می‌توانیم به سوالی که در ابتدای مطلب ذکر شد پاسخ شفاف‌تری بدهیم. در واقع اهمیت استفاده از بوستر پمپ‌ها در شرایطی که پمپ معمولی نمی‌تواند پاسخگوی شبکه مصرفی باشد خود را نشان می‌دهد.

در بسیاری از مواقع پمپ معمولی نمی‌تواند آب را با فشار مطلوب و ثابت در شبکه پمپاژ کند. بنابراین در این شرایط بوستر پمپ‌ها می‌توانند مشکل را برطرف کنند. ازجمله شرایطی که استفاده از این نوع پمپ اهمیت پیدا می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افت فشار در ارتفاعات بالا: در ساختمان‌های بلند و چندطبقه به دلیل ارتفاع زیاد، فشار آب در طبقات بالاتر کاهش می‌یابد. حتی با وجود پمپ معمولی این مشکل از طبقات چهارم به بالا همیشه احساس می‌شود. در این ساختمان‌ها بوستر پمپ می‌تواند به خوبی این افت فشار را جبران می‌کند.
  • مصرف همزمان آب: زمانی که در شبکه مصرفی چندین شیر آب به‌طور همزمان باز می‌شوند، فشار آب کاهش می‌یابد. بوستر پمپ با افزایش فشار آب و حفظ آن در سطح مطلوب، این مشکل را حل می‌کند.
  • نیاز به فشار بالا در برخی کاربردها: در برخی شرایط مانند کاربردهای صنعتی، آتشنشانی و غیره به فشار آب بسیار بالایی نیاز است. بوستر پمپ با داشتن چند منبع می‌تواند این دبی و فشار موردنیاز را به شکل ثابت تامین می‌کند.

انواع بوستر پمپ و نحوه عملکرد آن

بوستر پمپ‌ها نیز از نظر ظرفیت، مدل، قدرت، تعداد الکتروپمپ و غیره انواع مختلفی دارند. مهم‌ترین دسته‌بندی بوستر پمپ‌ها براساس فاکتورهای مختلف را می‌توان طبق جدول‌های زیر تعریف کرد.

سرعت موتورمشخصات
دور ثابتسرعت موتور در این مدل ثابت و غیرقابل تنظیم است. این بوسترها آب را با دبی و فشار ثابتی پمپاژ می‌کنند.
دور متغیرسرعت الکتروپمپ‌ها به واسطه سیستم هوشمند اینورتردار قابل تنظیم است. در این نوع بوستر، فشار و دبی آب را می‌توان براساس نیاز شبکه مصرفی تنظیم کرد.
فازمشخصات
تکفازاز برق تک‌فاز تغذیه می‌کند. بوستر پمپ تک‌فاز برای سیستم‌های آبرسانی کوچک و مصارف خانگی که به برق تک‌فاز وصل هستند مناسب است.
سه‌فازاین نوع بوستر پمپ از برق سه‌فاز تغذیه می‌کند و برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ، سیستم‌ها و صنایعی که با برق سه‌فاز کار می‌کنند مناسب است.
تعداد درایومشخصات
تک‌درایوتمامی پمپ‌ها با یک درایو (اینورتر) کنترل می‌شوند. در صورت نیاز، کنترلر پمپ بعدی را با فشار ثابت وارد مدار می‌کند.
چنددرایوبه ازای هر پمپ یک درایو وجود دارد و در صورت نیاز هر الکتروپمپ به شکل مجزا متغیر شده و وارد مدار می‌شود. این نوع بوستر به سیستم change over مجهز است.

باتوجه به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که خرید بوستر پمپ آبرسانی نیاز به دانش کافی یا دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه نیاز دارد. در واقع انتخاب یک پوستر نامناسب حتی می‌تواند به سیستم آبرسانی آسیب زده و باعث ایجاد خسارت شود. برای شناخت بیشتر انواع بوستر پمپ می‌توانید به ادامه مطلب مراجه کنید.

کاربردهای مختلف بوستر پمپ آبرسانی

بوستر پمپ‌ها از نظر تعداد الکتروپمپ، ظرفیت پمپ‌های موازی‌ شده روی مدار، قدرت موتور، دبی و هد انواع مختلفی دارند. این تنوع باعث شده است که این نوع پمپ کاربرد گسترده‌ای داشته باشند و در زمینه‌های مختلف زیر مورد استفاده قرار بگیرند.

  • آبرسانی ساختمان‌های مسکونی یک طبقه، ویلایی و چندطبقه
  • آبرسانی مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری بزرگ و کوچک با واحدهای متعدد
  • در سیستم آبیاری مزارع، باغات، گلخانه‌ها و زمین‌های تحت کشت
  • در سیستم آبرسانی ساختمان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها، ورزشگاه‌‌ها، مجتمع‌های تفریحی و غیره
  • در سیستم‌های آتشنشانی و اطفای حریق
  • در سیستم‌های صنعتی و صنایع مختلف
قیمت بوستر پمپ

چگونه یک بوستر پمپ آبرسانی مناسب انتخاب کنیم؟

در انتخاب و خرید بوستر پمپ آبرسانی فاکتورها و پارامترهای مختلف مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود. برخی از نکات مهم در این زمینه شامل موارد زیر هستند.

  • کاربرد پمپ باید با هدف استفاده شما تطابق داشته باشد.
  • تعداد الکتروپمپ‌های کوپل شده روی مدار بوستر باید مناسب با نیاز شبکه باشند.
  • الکتروپمپ‌های موازی شده در بوستر باید دارای منبع باکیفیت و مناسب باشند.
  • ظرفیت پمپ‌ها باید متناسب با دبی مورد نیاز شبکه مصرفی باشد.
  • قدرت موتور و فشار کاری الکتروپمپ‌ها باید باتوجه به فشار هد مورد نیاز سیستم یا شبکه مصرفی باشد.
  • سایز و جنس بوستر باید با شرایط محیطی و محل نصب سازگاری داشته باشد.
قیمت بوستر پمپ آبرسانی

جمع‌بندی

بوستر پمپ‌‌ها می‌توانند نوسانات فشار و آسیب‌هایی که در اثر آن به لوله‌ها و سیستم‌ آبرسانی وارد می‌شود را برطرف کنند. این دستگاه با تنوع خود هر نوع شبکه‌ای را پوشش می‌دهد. برندهای معتبر بسیاری ازجمله: لئو (LEO)، پنتاکس (PENTAX)، پمپیران (PUPMIRAN)، ابارا (EBARA) و غیره در زمینه تولید بوستر پمپ فعالیت دارند.

مجموعه پایا گسترش خورشید تابان به عنوان نمایندگی رسمی بسیاری از برندهای معتبر ایرانی و خارجی در ایران فعالیت دارد. شما نیز می‌توانید از طریق تماس در زمینه خرید بوستر پمپ آبرسانی برای افزایش فشار آب مشاوره لازم را دریافت کنید.

دکمه بازگشت به بالا