اخبار سایت

تغییر سیاست‌های گوگل برای پایان دادن به تحقیقات ضد انحصارطلبی آلمان




دیده بان ضد انحصارطلبی آلمان در ژانویه، بیانیه اعتراضی به گوگل در خصوص شرایط پردازش داده‌های این شرکت داد و اعلام کرد کاربران درباره این که آیا و تا چه حد با پردازش گسترده داده‌های خود موافقت کنند، حق انتخاب کافی داده نشده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا،  غول‌های فناوری از فروش تبلیغات هدفمندی کسب درآمد می‌کنند که مبتنی بر داده‌های انبوه جمع‌آوری شده درباره کاربران است. این مدل کسب‌وکار سودآور اکنون در تضاد با رگولاتورهای سراسر جهان قرار گرفته است.

رگولاتور آلمانی اعلام کرد که تعهدات گوگل به کاربران امکان انتخاب بیشتری درباره نحوه استفاده از داده‌هایشان در پلتفرم های این شرکت می‌دهد.

آندریاس مونت، رئیس دفتر کارتل آلمان، در بیانیه‌ای گفت: در آینده، کاربران خدمات گوگل انتخاب بسیار بهتری در خصوص این که چه اتفاقی برای داده‌هایشان می‌افتد، چگونه گوگل می‌تواند از آنها استفاده کند و این که آیا داده‌های آنها ممکن است در همه سرویس‌ها استفاده شود، خواهند داشت. این نه تنها از حق کاربران برای تعیین میزان استفاده از داده‌هایشان محافظت می‌کند، بلکه قدرت بازار مبتنی بر داده‌های گوگل را هم محدود می‌کند.

تعهد گوگل بیش از ۲۵ سرویس این شرکت از جمله جی میل، گوگل نیوز، دستیار گوگل، مخاطبان و گوگل تی وی را پوشش می‌دهد اما برای گوگل شاپینگ، گوگل پلی، نقشه گوگل، جستجوی گوگل، یوتیوب، سیستم عامل اندروید، مرورگر وب کروم و خدمات تبلیغات آنلاین گوگل اعمال نمی‌شود و خدمات مذکور همگی مشمول قانون جدید اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال هستند که تعهدات مشابهی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، نهاد نظارت بر رقابت آلمان از سال ۲۰۲۱ که اختیارات بیشتری برای تحقیقات و ممنوعیت بعضی از شیوه‌های خاص مورد استفاده شرکت‌ها برای افزایش قدرت بازار، پیدا کرد، تفحص از غول‌های فناوری را افزایش داد. این امر، تحقیقات از آمازون، متا پلتفرم و اپل را به دنبال داشت.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا