فناوری های نوین

حمایت از طرح‌های فناورانه دانشگاه‌های علوم پزشکی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی، رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد)، در نشست مجازی با معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن بررسی گزارش عملکرد معاونت به بیان اهداف هفته پژوهش پرداخت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: در هفته پژوهش باید نتیجه ماموریت های محول شده از سوی وزیر بهداشت به ذی نفعان گفته شود چرا که ماموریت ها بر اساس چالش های کلان مناطق و یا شهر آن دانشگاه تعریف شده است.

پناهی در راستای حمایت و نگهداشت نخبگان افزود: در دیدارهای مستمر نخبگان با وزیر بهداشت، گرنت هایی برای فناوران تعریف شد که مقرر شد در هفته پژوهش قرارداد این طرح ها در موسسه نیماد منعقد شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته پژوهش بهترین فرصت جهت تسریع در فرآیند هاست.

رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) اظهار داشت: توسعه علم و تحقیقات باید اولویت اصلی باشد و جهت افزایش تولید علم و فناوری باید فرایندهای ارزیابی طرح های تحقیقاتی و فناورانه تسریع شود.

پناهی با بیان اینکه رضایت متقاضیان باید افزایش یابد، افزود: کاهش طول مدت تصویب و کارشناسی طرح ها از عوامل اصلی در افزایش بهره وری و رضایت متقاضیان است. به صورت مثال در موسسه نیماد بررسی روند طرح ها از ۱۳ ماه به ۴ ماه کاهش یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: انتظار می رود که برای بقیه مدیریت های ستاد تحقیقات و فناوری نیز این روند ها در سطح ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کوتاه شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا