دانش و علم

سیارک «بن نو» غنی از کربن و آب است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، این نمونه که گرد و خاکی باستانی و سیاه رنگ است از سیارک غنی از کربن بن نو جمع آوری شده که حدود ۶۰ میلیون مایل از زمین فاصله دارد.

فضاپیمای اوسریس رکس ناسا نمونه های مذکور را ۳سال قبل جمع آوری کرد و سپس آنها را در یک کپسول ذخیره کرد و ماه گذشته به زمین رساند.

دانیل گلاوین یکی از تحلیلگران نمونه سیارک در کنفرانس خبری اعلام کرده گرد وخاک بن نو مملو از مواد ارگانیک است. او گفت: این یک ماده خارق العاده است.

محققان مشغول بررسی آن هستند که آیا سیارک هایی مانند بن نو مواد شیمیایی پیش زیستی(pre biotic)را به زمین آورده اند یا خیر.

گلاوین در این باره می گوید: ما به اطلاعات زیادی درباره منشا منظومه شمسی، تکامل و احتمالا شیوه به وجود آمدن حیات روی زمین دست می یابیم.

سیارک بن نو با عرض ۵۰۰ متر یکی از خطرناک ترین اشیا آسمانی در منظومه شمسی به حساب می آید.تحلیل های اولیه نویدبخش هستند و نشان می دهند بن نو غنی از آب و ترکیبات کربنی است.

بیل نلسون مدیر ناسا در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد: نمونه اوسریس رکس بزرگترین نمونه به دست آمده از یک سیارک غنی از کربن است و در تحقیق درباره منشا حیات درسیاره مان به محققان کمک می کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا