اخبار سایت

جریمه تلگرام در روسیه حذف شد!



بررسی سوابق آنلاین در هفته گذشته نشان داد جریمه‌های صادر شده از سوی دادگاه‌های روسی برای گوگل، یوتیوب، متا، تیک‌تاک و تلگرام، تسویه شده‌اند و این شرکت‌ها دیگر به عنوان بدهکار در پایگاه داده بدهکاران دولت روسیه، ثبت نشده اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی تلگرام به رویترز گفت: تلگرام هیچ دارایی، دفاتر، کارمند یا تجهیزاتی در روسیه ندارد. از آنجا که حضوری نداریم، نمی‌دانیم چرا جریمه‌های تلگرام و سایر شرکت‌ها حذف شده است.

تلگرام خاطرنشان کرد که شماری از خبرگزاری‌های روسیه گزارش کرده‌اند که جریمه‌ها ممکن است فسخ شده باشد زیرا ضابطان نمی‌توانند دارایی‌هایی را که توقیف می‌شود، پیدا کنند.

روسیه بر سر محتوایی که از نظر این کشور غیرقانونی است و عدم ذخیره سازی داده‌های کاربران روسی در سرورهای داخلی، با شرکت‌های بزرگ فناوری در کشمکش بوده و این اختلافات، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، شدت پیدا کرد و توییتر و پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام شرکت متا پلتفرم، در روسیه مسدود شدند.

بر اساس گزارش رویترز، تلگرام در روسیه برای ارسال پیام و هم به عنوان منبع اخبار، به شکل گسترده استفاده می‌شود. پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، پس از از دست دادن کنترل شرکت قبلی خود، روسیه را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد و اکنون تابعیت دوگانه کشورهای امارات عربی متحده و فرانسه را دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا