فناوری های نوین

جراحت کارگران برای اسپیس ایکس دردسرساز شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس با شکایتی درباره سهل انگاری روبرو است که توسط همسر یکی از کارگرانی ثبت شده که در حادثه خراب موتور موشک در سال ۲۰۲۲ میلادی جمجمه اش شکسته است.

در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی موتور موشکی دچار خرابی شد و فرانسیسکو کابادا یکی از کارگرانی بود که در این رویداد مجروح شد. این کارگر همچنان پس از ۲ سال در کما است و اکنون همسر این کارگر اسپیس ایکس از طرف وی شکایتی در دادگاه ایالتی لس آنجلس ثبت کرده است.

در این حادثه، پس از جدا شدن یک قطعه از موتور Raptor V۲ طی تست فشار در واحد هاوتورن اسپیس ایکس در ایالت کالیفرنیا ، کابادا مجروح شد. این قطعه که پوشش بخش کنترل سوخت بود به سر تکنسین برخورد کرد و جمجمه او شکست.

این قطعه ای از موتور موشک که به سر کارگر برخورد کرد، دچار مشکل بود و مدیران از آن اطلاع داشتند اما قبل از آزمایش مشکل برطرف نشده بود.

به گفته کارمندان سابق اسپیس ایکس ، رویداد مذکور نشان دهنده یک مشکل سیستماتیک در این شرکت است.

منابع دیگر اعلام کردند بارها درباره خطرات تعجیل در توسعه موتور موشک و همچنین عدم آموزش کافی کارمندان و آزمایش قطعات به مدیران واحد هاتورن هشدار داده شده بود.

این شکایت قبلا گزارش نشده بود. اسپیس ایکس و وکیل شاکی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

تحقیق رویترز در اسپیس ایکس در سال گذشته حاکی از آن بود که حداقل ۶۰۰ جراحت کاری گزارش نشده بود. افرادی که اعضای بدنشان خرد شده بود، قطع شده بود، دچار برق گرفتگی شده بودند و دچار آسیب دیدگی سر و چشم شده بودند. همچنین یک مورد فوت کارگر نیز گزارش شده بود. کابادا نیز یکی از کارگران مجروحی بود که در گزارش رویترز به وی اشاره شده بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا