فناوری های نوین

جذب نیروی «پسادکتری فناوری» در شرکتهای مستقر در پارک



امید رضایی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح پسادکتری فناوری خبر داد و درباره جزئیات آن گفت: این طرح با رویکرد زمینه سازی اشتغال فارغ التحصیلان دکتری و البته همه فارغ التحصیلانی که مدرک عالیه تری نسبت به لیسانس دارند، در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: این افراد برای همکاری با شرکت‌های داخل پارک‌های علم و فناوری، داخل مجموعه‌ها مستقر می‌شوند و ۸۰ درصد حقوق استادیار دانشگاه براساس آئین نامه پسادکتری در وزارت علوم به آنها پرداخت می‌شود.

رضایی فر با اشاره به اینکه این طرح با هدف تقویت همکاری بین واحدهای دانش‌بنیان و فناور با دانشگاه‌های کشور و ارتقا توان پاسخگویی دانشگاه‌ها به نیازهای جامعه ارائه شده است، افزود: البته ارتقای مهارت‌های تخصصی محققان و جلوگیری از خروج نخبگان نیز از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

این مقام مسئول وزارت علوم افزود: این طرح در راستای اجرایی کردن سیاست‌های وزارت عتف در حوزه فناورانه و همچنین اجرایی کردن آئین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح امسال برای نخستین بار اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در ابتدای این مسیر قرار داریم، بودجه طرح از سوی معاونت فناوری تأمین شده اما در تلاش هستیم که بودجه از سمت پارک‌ها و یا شرکت‌های مستقر در پارک تأمین شود.

رضایی فر در ادامه خاطرنشان کرد: امسال طرح پسادکتری فناوری با ۵۰ نفر آغاز می‌شود اما با توجه به استقبالی که صورت گرفته و همچنین مساعدت‌هایی که شده، پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۲ تا حدود ۱۰۰ نفر پسادکتری فناوری داشته باشیم.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در پایان گفت: بیمه این عزیزان مطابق با آئین نامه پسادکتری وزارت علوم برقرار خواهد شد و امیدواریم با تأمین منابع بیشتر سال‌های آتی ظرفیت چندبرابری را نسبت به امسال جذب کنیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا