فناوری های نوین

نسبت اعتبارات پژوهش و فناوری به تولید ناخالص داخلی ۰/۶۸ درصد است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، امید رضایی‌فر در اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران و روز بزرگداشت بسیج اساتید، گفت: شهید چمران الگوی بی‌بدیل علم و عمل بود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت توسعه فناوری در کشور گفت: باید در یک فضای مشترک، توسعه علمی، فناوری و اقتصادی را به هم اتصال دهیم.

رضایی‌فر با اشاره به اینکه نسبت اعتبارات پژوهش و فناوری به تولید ناخالص داخلی ۰/۶۸ درصد است، تاکید کرد: باید این رقم را افزایش دهیم، هر کشوری که این بخش را تقویت کرده به توسعه رسیده است.

وی با بیان اینکه چرا بین رتبه علمی و رتبه نوآوری در ایران تناسب وجود ندارد گفت: اقتصاد دانش بنیان نیاز به حکمرانی و سیاستگذاری دانش بنیان دارد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تاکید کرد: مرجعیت علمی و فناوری با پیروی از سایر کشورها به دست نمی‌آید برای حرکت در لبه علمی نیاز داریم مرزهای دانش رشد پیدا کند.

رضایی‌فر گفت: مسیر نوآوری و توسعه لبه فناوری را با پیروی دنبال نکنیم، چرا که در این صورت از رقابت‌های جهانی عقب می‌مانیم. باید به دنبال خلق مسیرهای جدید در فناوری باشیم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا