فناوری اطلاعات

تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ مقاله علمی توسط پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۱



ایسنا/اردبیل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ مقاله علمی توسط پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۱خبر داد.

جبرائیل رزمجو  ۲۰ اردیبهشت در اولین همایش ملی آینده پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه سرشار از استعدادهای علمی و پژوهشی بوده و پژوهشگران این دانشگاه سرآمد پژوهشگران کشور و دنیا هستند، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۵۰۰ مقاله علمی توسط پژوهشگران این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی تولید و منتشر شده که نشان دهنده انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ کار تحقیقات ارزشمند است.

وی افزود: نشان دادن راه درست، توسعه، پیشرفت و تصمیم گیری وظیفه دانشگاه است و این وظیفه زمانی به درستی انجام می گیرد که دانشگاه تولیدات علمی مطلوبی داشته باشد.

رزمجو حضور ۵ دانشمند یک درصد برتر جهان، ۱۷ دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در دانشگاه محقق اردبیلی را یادآور شد و اضافه کرد: پراستنادترین پژوهشگر حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر کشور نیز عضو هیات علمی این دانشگاه بوده و اخیرا دو نفر از دانشجویان این دانشگاه موفق به کسب جایزه بنیاد البرز شده اند که همه این ها نشان از مرجعیت علمی دانشگاه محقق اردبیلی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جذب بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی طی ماه های اخیر در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی همه توان خود را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاهی به کار بسته است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

سیف الله مدبر دبیر علمی اولین همایش ملی آینده پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه قانون باید همه زوایای زندگی انسان را دربرگیرد، گفت: نبود قانون و عدم اجرای آن موجب انحرافات می شود.

وی با طرح این سوال که نگاه به قانون چیست، گفت: اینکه تلقی می شود قانون برای محدودیت و مجازات است درست نیست، بلکه فلسفه قانون به کمال رساندن و ساختن جامعه سالم است.

مدبر با بیان اینکه فقر بستر گسترده ای برای پرورش قانون است، تصریح کرد: قانون آینده نگری برای پیشرفت، سازندگی و اصلاح به کار گرفته می شود.

امین نواختی مقدم دبیر اجرایی اولین همایش ملی آینده پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به انجام برنامه ریزی های لازم از یک سال گذشته برای برگزاری این همایش، گفت:  ۱۸۲ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که با داوری ۱۸ استاد از دانشگاه های معتبر کشور ۱۷۲ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا