فناوری های نوین

توانمندی‌ ایران در علم و فناوری الگوی کشورهای همسایه شده است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در بیستمین نشست کمیسیون دائمی هیأت امنای پارک فناوری پردیس، با اشاره به ضرورت توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عنصری اقتدارآفرین برای کشور گفت: طی سده‌های گذشته علم و فناوری صرفاً یک مقوله تزئینی و لوکس بود اما پس از انقلاب صنعتی به موضوعی ثروت آفرین تبدیل شد. از دو دهه قبل موضوع جنبش نرم افزاری و نهضت علمی در کشور، به طور جدی مطرح شد و توانمندی‌های ایران در تولید علم و توسعه فناوری، الگویی برای کشورهای همسایه شد و از دو سه سال اخیر، حرکت جدیبا سرمایه گذاری روی علم و فناوری آغاز شده است.

وی ادامه داد: موضوع علم و فناوری از یک دهه اخیر به موضوعی فراتر از خلق ثروت تبدیل شده و فناوری، امروز یک موضوع قدرت آفرین است؛ کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس هم ناظر به این ویژگی اقتدارآفرینی علم و فناوری است که توجه جدی و ویژه به آن دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور عنوان کرد: شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ابزار مناسبی است که ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ماهیت فعالیت تجار را برای پارک فناوری پردیس تسهیل می‌کند و زمینه را برای سرمایه‌گذار و تأمین مالی زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم می‌آورد.

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۱ به بیان مهم‌ترین چشم اندازها و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این پارک فناوری پرداخت.

همچنین در ادامه این نشست گزارش حسابرسی سال مالی پارک فناوری پردیس تشریح شد. همچنین بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۳ ارائه شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا