اخبار سایت

صدمیلیون کاربر برای تردز؛ ماسک همچنان رقیب را متهم می‌کند



در حالی‌ که تعداد کاربران رسانه اجتماعی تردز به مرز ۱۰۰ میلیون نفر نزدیک شده است، ایلان ماسک همچنان برای مارک زاکربرگ کری می‌خواند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ایلان ماسک، مالک توییتر، از چهارشنبه گذشته، تاریخ راه‌اندازی تردز، به‌شدت به مارک زاکربرگ، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام و پایه‌گذار تردز تاخته است.

متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، رسانه اجتماعی دیگری به نام تردز راه‌اندازی کرده که در همین چند روز، تعداد کاربران آن با رکوردی بی‌سابقه در حال افزایش‌ است و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر در این شبکه رقیب توییتر عضو شده‌اند. تردز از نظر ماهیتی شبیه توییتر است و علاوه بر قابلیت پسندیدن (لایک کردن) و بازنشر، محدودیت کارکتری توییتر را ندارد.

 

مالک تسلا و توییتر مارک زاکربرگ را به استفاده از داده‌ها و استخدام کارمندان سابق توییتر برای رسانه اجتماعی به ادعای او «مقلد» تردز متهم کرده و از مالک متا خواسته است این رویه را متوقف کند.

کری خواندن این دو نفر قبلا در سال‌های گذشته هم سابقه داشته اما ماجرای «مبارزه در قفس» چند هفته پیش مطرح شد.  پس آنکه مارک زاکربرگ دعوت ایلان ماسک برای مبارزه و حل اختلافاتشان را پذیرفت، راه‌اندازی تردز ماجرای مبارزه در قفس این دو میلیاردر را جدی‌تر کرد. ماسک که هفته‌ای نه‌چندان‌دلچسب را می‌گذراند، در توییتر نوشت: «برای مبارزه در قفس آماده‌ام». زاکربرگ هم بی‌درنگ پیامی در اینستاگرام با این مضمون منتشر کرد: «مکانش را مشخص کن.»

نزاع لفظی ماسک و زاکربرگ در توییتر و اینستاگرام ادامه‌دار است و آن‌ها هر آنچه در چنته دارند، علیه یکدیگر رو می‌کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا