فناوری اطلاعات

تعطیلی موقتی شبکه اجتماعی پرحاشیه



غول رسانه دیجیتالی استاربورد پس از خرید شبکه اجتماعی پارلر به مبلغ نامعلوم، این پلتفرم محبوب راستگرایان افراطی آمریکا را تا زمان عرضه نسخه اصلاح شده آن، موقتا تعطیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ماه‌ها پس از آن که قرارداد کانیه وست، رپر آمریکایی برای خرید پارلر به نتیجه نرسید، شرکت استاربورد این شبکه اجتماعی را خریداری کرده است. این شرکت که سابق بر این با نام المپیا مدیا شناخته می‌شد، اعلام کرد این توافق خرید تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، نهایی خواهد شد.

پارلر در سپتامبر اعلام کرد تغییر ساختار داده و به شرکت پارلمنت تکنولوژی (Parlement Technologies Inc) تبدیل شده است و شرکت خدمات ابری خصوصی کالیفرنیایی دین اسکیل (Dynascale Inc) را خریداری کرده است.

پارلر در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و خود را فضایی برای آزادی بیان برای افرادی توصیف کرد که به دنبال جایگزین برای پلتفرم‌هایی مانند توییتر بودند و به سرعت در میان طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، محبوبیت پیدا کرد. این پلتفرم که پنج سال پیش تاسیس شد، پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ژانویه سال ۲۰۲۱، از فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل حذف شد اما پس از گذشت یک سال و نیم از تعلیق، دوباره به این فروشگاه‌ها بازگشت.

پارلر یکی از چند شبکه اجتماعی شامل Gettr و Gab و تروت سوشال است که خود را به عنوان جایگزین‌های حامی آزادی بیان به جای توییتر معرفی کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، استاربورد اعلام کرد هیچ فرد عاقلی تصور نمی کند که یک کپی توییتر برای محافظه کارها، کسب و کار قابل دوام باشد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا