اخبار سایت

آموزش: چگونه فضای ذخیره سازی را در گوشی اندروید آزاد کنیم؟




اگرچه اکثر گوشی‌های اندروید حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند؛ اما این فضا می‌تواند به سرعت پر شود.

در مطلب زیر خواهیم گفت که چگونه فضای ذخیره‌سازی گوشی یا تبلت اندرویدی خود را بدون پاک کردن فایل‌های ارزشمند آزاد کنید. این کار به شما فضای مورد نیاز برای همه برنامه‌های مورد نیاز و موجود در فروشگاه Play را می‌دهد.

برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنید

ممکن است برخی از برنامه‌های استفاده نشده را پاک کرده باشید، اما یک راه سریع برای مشاهده برنامه‌های استفاده نشده وجود دارد. به جای پیمایش در کتابخانه برنامه خود، به لیست برنامه‌ها در قسمت تنظیمات گوشی بروید. سپس روی Unused apps ضربه بزنید تا برنامه‌هایی که بیش از سه ماه پیش باز شده اند را حذف نصب کنید. همچنین می‌توانید به منوی App Storage در منوی Storage بروید تا برنامه‌ها را بر اساس اندازه آن‌ها مرتب کنید. این اندازه فایل شامل تمام داده‌های دانلود شده مرتبط با برنامه اعم از موسیقی و فیلم است.

حذف عکس‌های پشتیبان گیری شده

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی Google Photos، پشتیبان‌گیری خودکار از عکس‌ها و ویدیو‌های شما است. با این حال، هنگامی که پشتیبان گیری می‌شود، به طور خودکار آن‌ها را از تلفن شما حذف نمی‌کند. اگر نیازی به دسترسی سریع به عکس‌ها و ویدیو‌های جدید ضبط شده خود ندارید، Google Photos یک ویژگی مفید برای حذف همه چیز از تلفن پشتیبان‌گیری شده شما دارد.

Google Photos را باز کنید

روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

از منوی کشویی روی Free Up Space کلیک کنید.

فایل‌های تکراری، دانلود‌های قدیمی و سایر برنامه‌های استفاده نشده را پاک کنید

میلیون‌ها برنامه پاک‌کننده برای اندروید وجود دارند، اما بهترین برنامه برای پاک کردن فایل‌های باقی‌مانده از برنامه‌ها و بازی‌ها، Files by Google است. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت فایل است، زیرا فایل‌های تکراری را شناسایی می‌کند، برنامه‌هایی را که بیشترین فضا را اشغال می‌کنند برجسته می‌کند، دانلود‌ها را با یک کلیک حذف می‌کند و توصیه می‌کند برنامه‌ها بر اساس مدت زمانی که از آن‌ها استفاده نکرده‌اید حذف نصب شوند.

اضافه کردن کارت SD

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای اسلات کارت microSD هستند که می‌تواند عکس ها، فیلم ها، برنامه‌ها و سایر داده‌ها را ذخیره کند. هر گزینه‌ای را که انتخاب می‌کنید، برای بهترین عملکرد ممکن، یک کارت microSD با رتبه A۲ خریداری کنید. با این حال، حتی سریع‌ترین کارت‌های microSD نیز کندتر از حافظه داخلی استفاده شده توسط تلفن‌ها و تبلت‌ها هستند، بنابراین فقط در صورت نیاز به فضای زیادی باید این کار را انجام دهید.

از فایل‌های خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید

اگر هیچ یک از گزینه‌های بالا را نمی‌پسندید، سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox و Google Drive می‌توانند راهی عالی برای حفظ دسترسی به فایل‌ها و داده‌های شما بدون حذف آن‌ها باشند. می‌توانید آن‌ها را در فضای ابری نگه دارید تا در صورت نیاز بدون استفاده از فضای ذخیره‌سازی گوشی، آن‌ها را دانلود کنید یا به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. از طرف دیگر، اگر به ابر اعتماد ندارید، از فایل هایتان در رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

منبع:‌باشگاه خبرنگاران جوان

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا