فناوری های نوین

حمایت و جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه حوزه اپتیک و کوانتوم



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به جذب ایده‌های فناورانه کرده‌اند. مهلت مشارکت در این فراخوان ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ است.

این فراخوان با رویکرد حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فناوران فعال در حوزه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم، یکی از کلیدی‌ترین و آینده‌سازترین فناوری‌های قرن حاضر در قالب برنامه نوآفرین منتشر شده که با هدف تعیین نقشه راه فناوران و اعطای حمایت‌های بلاعوض به محققان و دانشگاهیان شکل گرفته است.

به منظور کمک به توسعه فناوری‌های نوظهور و بهره‌برداری از نتایج آن، از تمامی ایده‌ها و طرح‌های مرتبط با حوزه‌های اولویت‌دار حوزه اپتیک همچون «کاربردهای لیزر در کشاورزی و امنیت غذایی»، «کاربردهای نوین لیزر در دندانپزشکی و فیزیوتراپی»، «فناوری مقرون به صرفه ساخت و تولید مبتنی بر لیزر»، «کاربردهای بیوفوتونیک، با تمرکز بر Ponit-of-Care برای HIV، مالاریا، سل و سایر بیماری های مشابه»، «تصویربرداری سه بعدی و پردازش داده با کیفیت بالا»، «سنسورهای فیبر نوری برای پایش کیفیت آب شرب» و «کاربرد ادوات و حسگرهای اپتیکی در حوزه‌ی پایش سلامت برخط» حمایت خواهد شد.

همچین موضوعات و ایده هایی چون «کاربردهای فناوری‌های کوانتومی در پزشکی و اکتشافات»، «بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز برای ساخت فناوری‌های کوانتومی مانند توزیع کلید کوانتومی و حسگری کوانتومی»، «تمامی تحقیقات کاربردی در رابطه با توسعه و ارتقای انواع فناوری‌های کوانتومی» و «توسعه الگوریتم‌ها و برنامه‌نویسی با استفاده از کامپیوترهای کوانتومی» نیز در حوزه کوانتوم مورد حمایت قرار می گیرند.

این فراخوان در دو مرحله غربالگری(ارزیابی اولیه) و داوری کامل برگزار خواهد شد و در صورت تأیید طرح در جلسه ارزیابی و بر اساس نتیجه جلسه، میزان حمایت از طرح مشخص خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا