فناوری های نوین

برنامه‌ریزی برای قرارگیری در میان سه قدرت علمی جهان در حوزه آب



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد همت، دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی در رابطه با رتبه ایران در حوزه علوم و فناوری های آب گفت: در سال ۲۰۲۱ رتبه ششم جهان و در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان برای کشور ایران در حوزه علوم و فناوری آب توسط سایت رنکینگ معتبر سایماگو تایید شده است.

وی افزود: اکنون باید برای “فتح قله” و حضور در میان “سه کشور برتر” این حوزه برنامه ریزی کنیم و اطمینان داریم در صورت برنامه ریزی صحیح در دو سال آینده به رتبه سوم و حتی دوم صعود خواهیم کرد.

همت خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به رنکینگ اعلامی سایماگو، فقط سه کشور چین، آمریکا و هند بالاتر از ایران قرار گرفته اند و تمامی کشورهای اروپائی در این زمینه علمی در رتبه های پایین تری نسبت به ایران قرار دارند.

دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی با بیان ضرورت برنامه ریزی برای این حوزه و شتاب بخشیدن به این روند گفت: در ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی به دنبال حمایت جدی از فعالان، اساتید و دانشجویان این عرصه هستیم و به زودی در این رابطه و نحوه حمایت از محققان، آیین نامه ای را تدوین و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به کسب رتبه های خوب در حوزه علوم فناوری آب، تکلیف این ستاد تخصصی برای حمایت و جهت دهی فعالیت های علمی و فناورانه مضاعف خواهد شد و ما نهایت تلاش خود را در جهت استمرار توفیقات و کسب افتخارات جدید به کار خواهیم برد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا