آموزش وببازارطراحی وبفناوری اطلاعات

بررسی آماری اهمیت سئو: از برندینگ تا افزایش فروش 500 درصدی

اگر هنوز هم کسب و کاری دارید که بصورت سنتی کار می کند و آن را آنلاین نکردید، به احتمال بالا محکوم به شکست هستید. صرفا هم داشتن یک سایت یا پیج اینستاگرام به معنی پیروز شدن در این نبرد نیست، اینجاست که اهمیت سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو پر رنگ می شود؛ پر رنگ تر از همیشه.

در این مقاله به بررسی آماری اهمیت سئو خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

10 آمار خیره کننده مربوط به سئو SEO

بدون وقت تلف کردن به سراغ آمار های جالب سئویی برویم:

  1. بیش از 68 درصد تمامی فعالیت های آنلاین از موتور های جستجو آغاز می شود. (منبع: BrightEdge)

آیا می خواهید یک گوشی جدید بخرید؟ مشخصات آن را گوگل می کنید.

احساس گشنگی می کنید؟ شما رستوران های نزدیک خود را در گوگل جستجو می کنید.

به مسافرت رفتن؟ این احتمال وجود دارد که به جای رفتن به آژانس مسافرتی، سفر بعدی خود را به صورت آنلاین رزرو کنید تا تخفیف بیشتری بگیرید و بصورت آنلاین قیمت ها را مقایسه کنید.

ما برای برآوردن تقریباً تمام نیازهای روزانه خود به اطلاعات داخل اینترنت وابسته شده ایم. بنابراین جای تعجب نیست که عملاً تمام فعالیت های آنلاین با یک موتور جستجوی خوب قدیمی شروع می شود. (مدیونید اگه فک کنید گوگل منظورمه!)

  • گوگل بیش از 91 درصد از جستجوی جهانی و حدود 13 میلیارد جستجو در روز دارد. (منبع: Internet Live Stats)

به طور متوسط، مردم در سراسر جهان روزانه 13 میلیارد جستجو انجام می دهند. طبق آمار جستجوی گوگل ارائه شده توسط Internet Live Stats، این میزان به 4.75 تریلیون جستجو در سال می رسد. (در هر ثانیه 91144 جستجوی گوگل انجام می شود.)

  • موتورهای جستجو 300 درصد بیشتر از رسانه های اجتماعی (سوشال مدیا) برای وب سایت، ورودی ایجاد می کنند. (Business Insider)

با وجود اینکه رسانه های اجتماعی بسیار محبوب هستند، موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ مسئول هدایت ترافیک 300 درصدی بیشتر به سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی هستند. همانطور که آمار رسانه‌های اجتماعی و سئو نشان می‌دهد، ایجاد محتوای جذابی که رتبه خوبی را کسب کند، نسبت به پست‌های رسانه‌های اجتماعی، این قدرت را دارد که مشتریان بیشتری را به ارمغان بیاورد.

با این حال، این نتیجه گیری را اشتباه نگیرید، شما نباید بازاریابی رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام را برای محتوای وب سایت رها کنید یا بالعکس. بهترین برنامه بازی این است که بین این دو تعادل داشته باشید و به طور منظم در هر دو پست بگذارید.

  • بیشتر کسب و کار های ایرانی در حدود 20 تا 40 درصد بودجه مارکتینگ خود را صرف سئو می کنند. (منبع: تریبون)

کسب و کار های B2B نسبت به B2C درصد بالاتری از بودجه خود را صرف سئو می کنند. آمار بازاریابان جهانی در مورد بودجه سئو اما کمی متفاوت است: در حدود 60 درصد از دیجیتال مارکتر های جهان اولویت اصلی خود را روی سئو می گذارند. (منبع: HubSpot)

بنابراین بهتر است بیشتر در مورد اهمیت سئو سایت در کمپین های دیجیتال مارکتینگ فکر کنیم.

  • 5.     14.6 درصد از ورودی های سئو به مشتری و فروش تبدیل می شوند. (منبع: The Daily Egg)

این آمار به قدرت تبدیل شگفت انگیز بازاریابی موتورهای جستجو اشاره دارد. 14.6 درصد از بازدیدکنندگان وب سایتی که به لطف بهینه سازی موفقیت آمیز در موتورهای جستجو، پیدا می شود، در نهایت مشتری می شوند. این در مقایسه با نرخ تبدیل کمتر از 1.7 درصدی استراتژی‌های سنتی مانند ایمیل مارکتینگ و تبلیغات چاپی، بسیار زیاد است.

  • بیش از 53 درصد ورودی های تمام وبسایت ها از طریق موتور های جستجوست. (Search Engine Land)

بر اساس آمار ترافیک موتور جستجو منتشر شده توسط وبسایت SEL، استفاده از فرصت سئو سایت موفق ترین روش است زیرا بیش از نیمی از ترافیک وب سایت را به تنهایی تولید می کند. جستجوهای پولی (ادز گوگل) می تواند تا 10 درصد ترافیک وب سایت را افزایش دهند و شبکه های اجتماعی تنها 5 درصد بازدیدکنندگان را جذب می کنند و 34 درصد باقیمانده از همه منابع دیگر (از جمله ایمیل، ریفرال و دایرکت) می آیند.

  • 70 تا 80 درصد کاربران موتور های جستجو تبلیغات Ads را نادیده می گیرند. (منبع: Search Engine Land)

با توجه به آمار SEO در مقابل PPC، یک نتیجه گوگل که در بالای صفحه نتایج جستجو با علامت کوچک “Ad” مشخص شده نشان داده می شود تا 80٪ از افرادی که به دنبال اطلاعات هستند، آن را نادیده میگیرند. از این رو، یک استراتژی سئو خوب به میزان زیادی از کمپین های بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) بهتر عمل می کند.

  • بیش از 75 درصد کاربران به صفحه 2 گوگل نمی روند. (منبع: Forbes)

اکثریت مردم هرگز صفحه دوم نتایج گوگل را بررسی نمی کنند. سه چهارم کاربران اینترنت بر روی نتایج فهرست شده در صفحه اول تمرکز می کنند، عمدتاً در بالای صفحه لینک یک تا سه. فقط یک چهارم جستجوگران به گوشه و کنار نگاه می کنند تا ببینند چه چیزی در صفحه دوم است!

  • بیش از 95 درصد سرچ جهانی موبایل از طریق سرچ گوگل است.

وقتی نوبت به دریافت اطلاعات با گوشی می رسد، کاربران اینترنت در سراسر جهان به Google متکی هستند. طبق آمار StatCounter برای استفاده از موتورهای جستجو، 96 درصد از ترافیک جستجوی موبایل به تنهایی از طریق این موتور جستجو انجام می شود.

  1. تصاویر فقط حدود 3 درصد از کلیک های گوگل را دارند. (moz)

آماری که در مورد SEO منتشر شده توسط Moz پس از تحقیقات گسترده، نشان می دهد که تنها 3٪ از کلیک ها روی نتایج جستجوی گوگل برای تصاویر است.

دیجیتال مارکتینگ و سئو

دیجیتال مارکتینگ از چندین استراتژی و ابزار برای تبلیغات آنلاین برند استفاده می کند و سئو یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال موثر می باشد. بهینه سازی موتور جستجو در درجه اول بر رتبه بندی یک وب سایت متمرکز است. بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و … صورت می گیرد. (منبع وبسایت seowave)

برخی از دلایل اهمیت سئو سایت

  1. افزایش میزان دیده شدن
  2. ایجاد حس اعتماد در مشتریان
  3. سئو خوب به معنای تجربه بهتر کاربر از فضای اینترنت است.
  4. سرمایه گذاری ارزشمند در بلند مدت
  5. تاثیرگذار روی چرخه خرید

)منبع مقاله ای از وبسایت iranweblife)

دکمه بازگشت به بالا