فناوری اطلاعات

برخورد با خاطیان بازار مرغ



دولت تاکید کرده که فروش مرغ با نرخی بالاتر از قیمت مصوب ممنوع است و افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند، متخلف به شمار می‌روند و با پیگیری وضعیت بازار، نظم به بازار فروش مرغ باز خواهد گشت.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته، دولت اعلام کرد که قیمت هر کیلو مرغ ۷۳ هزار تومان خواهد بود و فروش با قیمتی بیش از آن ممنوع است و حالا زمان آن رسیده تا با خاطیان برخورد شود.

تخلف روز: فروشندگان مرغ

مشاهدات حاکی از آن است که با وجود اعلام نرخ جدید قیمت مرغ در هفته گذشته به کیلویی ۷۳ هزار تومان، همچنان نرخ مصوب در برخی مغازه‌ها رعایت نمی‌شود، در حالی که این کار تخلف بوده و مسئولان مربوطه با خاطیان برخورد خواهند کرد.

در بازار برنج نیز برنامه‌های برای مدیریت بازار در دستور کار است. دبیر انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج گفت: قصد داریم پیش از ورود به فصل برداشت برنج‌های جدید، تمام برنج‌های باقی مانده را جمع آوری و در بازار عرضه کنیم.

اتاق بازرگانی نیز گزارش شامخ فروردین ماه را اعلام کرده است. اتاق بازرگانی ایران جدیدترین آمار از شامخ(شاخص مدیران خرید) در فروردین امسال را منتشر کرد که هر چند نشان از کاهش نسبت به گذشته دارد، اما در عین حال حاکی از امید فعالان اقتصادی به آینده است.

تعیین تکلیف روز: خودروهای مونتاژی

شورای رقابت امروز خبری جدید درباره خودروهای مونتاژی داشت. سپهر دادجوی توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت برای خودروهای مونتاژی که طبق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده است در جلسه امروز این شورا تصویب شد، اظهار کرد: شورای رقابت قیمت‌گذار نیست به همین دلیل قرار نیست قیمت‌ها از سوی شورا اعلام شود، بلکه سازمان حمایت یا وزارت صمت باید قیمت‌ها را اعلام کنند.

وزیر اقتصاد نیز امروز بخشی از برنامه‌های اقتصادی دولت را تشریح کرد. سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به جلسه امروز شورای اقتصادی که با ریاست رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: در این رئیس کل بانک مرکزی برنامه مشترک اقدام دستگاه‌های دولت برای مهار تورم و رشد تولید را ارائه کرد. کلیات این برنامه امروز به تایید رسید و مقرر شد جزئیات زمان‌بندی  اقدام هر دستگاه در هفته جاری نهایی شود و به تصویب شورای اقتصاد برسد.

در بازار مسکن نیز نظارت بر بازار تشدید می‌شود. در شرایطی که دولت قصد دارد از ۱۵ شهریورماه مالیات خانه‌های خالی را اجرا کند، یک مسئول وزارت راه و شهرسازی از تشکیل گشت‌هایی برای شناسایی خانه‌های خالی استان تهران خبر داده است.

رشد روز: صادرات نفت ایران

با وجود تداوم تحریم‌ها، فروش نفت ایران روند افزایشی خود را ادامه داده است. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.

جایگاه‌داران نیز مشکلات خود را با دولت در میان گذاشته‌اند. رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: در طی سال‌های اخیر خوشبختانه دولت رویکرد تعیین حق العمل جایگاهها بر اساس آنالیز هزینه را پذیرفته، ولی همچنان واقعی‌سازی حق‌العمل به منابع حاصل از فروش سوخت و قیمت‌های ثابت فراورده گره خورده که موجب زیان این صنف شده است.

همچنین مدتی است که اخباری مبنی بر قاچاق سوخت از نیروگاه‌ها منتشر می‌شود، موضوعی که به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی باتوجه به نظارت سه جانبه و تطبیق میزان تولید و سوخت دریافتی این موضوع صحت ندارد.

سبز روز: بازار سرمایه

بازار سرمایه هفته را صعودی آغاز کرد. شاخص کل بورس امروز با ۲۰ هزار و ۵۵۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۵۳۵ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با صعودی ۱۴ هزار و ۵۵۲ واحدی رقم ۸۷۰ هزار و ۴۰۹ واحد را ثبت کرد.

بازار رمزارزها نیز صعودی هستند. در ساعت ۱۲و ۳۱ دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی، اتریوم ۶.۰۴ درصد جهش کرد و ۱۹۹۲.۶۰۰ دلار معامله شد همچنین برای مدت کوتاهی به ۲۰۰۱.۰۴۴۸ رسید که بالاترین ارزش آن از اواسط آوریل امسال بود. بیت‌کوین ۲.۲۹ درصد افزایش یافت و یک دقیقه بعد ۲۹۵۲۲.۰۲۰ دلار معامله شد.

بانک مرکزی نیز جزییاتی از فروش سکه را اعلام کرد. بانک مرکزی اعلام کرد: کلیه تعهدات این بانک در خصوص اوراق سلف سکه مرکزی به صورت فیزیکی و از طریق شعب منتخب بانک ملی ایران تسویه می شود.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا