فناوری های نوین

۷۰درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در نشست بررسی جایگاه نوآوری در حوزه علوم پزشکی در نقشه جامع علمی کشور گفت: رشد پزشکی و طب سنتی مایه افتخار است که نباید از کنار آن به‌راحتی عبور کرد. در کدام بخش به اندازه پزشکی رشد کردیم؟ کارهای بزرگی شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از فلسفه سلامت تا فرهنگ‌سازی سلامت مسئله داریم، عنوان کرد: فرهنگستان علوم پزشکی کارهای تخصصی انجام داده‌اند، نظام مسائل فلسفه سلامت را استخراج کنند و ارائه دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تردید در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پسندیده نیست، جایگاه قانونی شورا مشخص است، در اجرای مصوبات ما مشکلی با دستگاه اجرایی نداشتیم.

خسروپناه بیان کرد: سیاست‌های کلان را مقام معظم رهبری ابلاغ می‌کنند، سیاست‌های اجرایی را شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌کند که محور اجرای دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش جامع علمی کشور گفت: باید نقشه جامع علمی کشور را روزآمد کنیم در نقشه مسئله‌محوری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با دفاع از اسناد نوشته شده ازسوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بخش زیادی از اسنادی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده، اجرایی شده است، بخش زیادی از سند نقشه حدود ۷۰ درصد اجرایی‌سازی انجام شده است، سند سلول‌های بنیادی، سند هوا و فضا، سند گیاهان دارویی به‌میزان زیادی اجرا شده است.

خسروپناه اضافه کرد: ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری است که حقیقتاً به میزان زیادی اجرایی شده است، ۲۰ درصد در حوزه فرهنگ و ۱۰ درصد مشترک بین فرهنگ و فناوری بوده است، میزان مصوبات فرهنگی هم نشان می‌دهد در حوزه فرهنگ موفق نبودیم.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ‌سازی مسائل پزشکی گفت: پزشکان نیز در مسیر فرهنگ سازی مسائل سلامت باید مشارکت داشته باشند و خودشان در این زمینه نیز پیشرو باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با بیان اینکه سلامت یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی است ادامه داد: در این زمینه از نظرات کارشناسان متخصص استفاده خواهیم کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا