فناوری های نوین

رویداد جایزه ملی فناوری «نکست» برگزار می شود



به گزارش خبرنگار مهر، احسان یزدانیان دبیر رویداد جایزه ملی فناوری نکست و معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان امروز در نشست خبری در معاونت علمی ضمن اشاره به اینکه هدف گذاری جایزه ملی نکست در حوزه فناوری‌های راهبردی و پیشران است، گفت: مخاطبان این جایزه شرکت هایی هستند که چند ویژگی دارند ؛ نخست اینکه ٣ محصول با سطح آمادگی TRL ٧ داشته باشند، دوم اینکه فروش حداقل ۵ میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان و دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل ۵ نیروی انسانی داشته باشند.

وی مختصات طرح‌های ارسالی را استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه وجود بازار برای محصول نهایی طرح عنوان کرد و گفت: همچنین افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، حمایت از شرکت‌های بالغ حوزه فناوری کشور به منظور توسعه سبد محصولات دانش بنیان در حوزه فناوری‌های نوظهور و تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور از اهداف این رویداد هستند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به موضوعات اولین دوره جایزه گفت: یکی از موضوعات هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت ۴ است که زیر مجموعه آن حوزه‌های رباتیک، دفاع سایبری، مدیریت تصمیم، هوش مصنوعی مولد،هوش مصنوعی قابل اعتماد، عامل‌های مجازی، و یادگیری تقویتی و بینایی ماشین را شامل می شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم اتصالپذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک است و حوزه های توسعه زیرساخت در شبکه ملی اطلاعات، مخابرات سیار نسل ۵ و ۶ ،امنیت شبکه، هوشمندسازی و اینترنت اشیا، مخابرات کوانتومی،منظومه‌های ماهواره‌ای،خودروهای برقی متصل، خودران و هوشمند و فناوری‌های حوزه زنجیره بلوکی را شامل می‌شود.

یزدانیان ادامه داد: موضوع سوم زیست فناوری و زیست مهندسی بوده و شامل حوزه‌هایی چون طراحی سویه و ویرایش ژنوم،ایمنوتراپی سرطان، ویروس درمانی سرطان، مهندسی پروتئین، اصلاح نژاد مولکولی و کیت‌های تشخیص مبتنی بر آنتی بادی می شود.

دبیر جایزه ملی فناوری نکست درباره جوایز اولین دوره این جایزه نیز گفت: در هر بخش ٣ نفر برنده خواهیم داشت و به رتبه اول ۵ میلیارد تومان جایزه و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات رتبه دوم ۳ میلیارد تومان جایزه و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به رتبه سوم ٢میلیارد تومان جایزه و ۶ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

وی در پایان گفت: مهلت فراخوان طرح تا ۳۱ شهریور ماه خواهد بود و فرایند داوری تا سیاهان انجام می‌شود همچنین زمان برگزاری رویداد دهه اول آذر ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا