فناوری اطلاعات

ایکس در استرالیا جریمه شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام ضربه ای به این پلتفرم اجتماعی به حساب می آید که برای حفظ آگهی دهندگان در بازبینی محتوا آسانگیرانه عمل می کند.

رگولاتور «e-Safty» اعلام کرد این پلتفرم نتوانسته به سوالاتی از جمله آنکه چه مدت طول می کشد تا نسبت به واکنش های محتوای کودک آزاری پاسخ دهد و اینکه چه روش هایی برای چنین محتوایی به کار می گیرد.

هرچند مبلغ جریمه در قیاس با قیمت ۴۴ میلیاردی که ایلان ماسک برای خرید توییتر پرداخته، بسیار اندک است اما این امر به شهرت شرکت آسیب زده، آنهم در وضعیتی که درآمد آن نزولی شده، آگهی دهندگان بودجه های در نظرگرفته شده برای پلتفرم را کاهش داده اند و همین امر بازبینی محتوای هزاران حساب کاربری ممنوع را متوقف کرده است.

پس از آنکه ایکس به شکست در کنترل اخبار جعلی مربوط به درگیری حماس و رژیم صهیونیستی متهم شد، اتحادیه اروپا نیز از تحقیقی درباره پلتفرم و نقض احتمالی قوانین جدید منطقه خبر داده بود.

پس از آنکه ماسک توئیتر را خرید، ایکس دفتر خود در استرالیا را تعطیل کرد، بنابراین نماینده ای محلی در این کشور ندارد. طبق قانون استرالیا که از ۲۰۲۱ میلادی اجرا می شود، رگولاتور می تواند شرکت های اینترنتی را وادار کند اطلاعاتی درباره عملکردهای ایمنی آنلاین خود ارائه کنند و در صورت تخطی جریمه می شوند. اگر ایکس از پرداخت جریمه سرباز زند، رگولاتور استرالیایی می تواند شرکت را به دادگاه بکشاند.

ماسک پس از خرید شرکت در پستی اعلام کرده بود حذف محتوای سواستفاده از کودکان اولویت شماره یک پلتفرم است. اما رگولاتور استرالیایی مدعی است هنگامیکه از این شرکت پرسیده چگونه از محتوای کودک آزاری در پلتفرم جلوگیری می کند، ایکس پاسخ داده این پلتفرم تعداد زیادی کاربران جوان ندارد.

همچنین ایکس به رگولاتور اعلام کرده بود فناوری های فعلی مقابله با کودک آزاری قابلیت یا صحت لازم برای به کارگیری در این پلتفرم را ندارند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا