اخبار سایت

اپل برای نخستین‌بار محبوب‌ترین سازنده گوشی هوشمند جهان شد



بر پایه گزارش تازه شرکت بین‌المللی داده آی‌دی‌سی (IDC)، شرکت پژوهش بازار، این سازنده آیفون در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ میلیون دستگاه فروخته و سهم بازار کلی این شرکت به ۲۴.۷ درصد رسیده است.

بالاترین حد سهم بازار برای اپل این شرکت را از سامسونگ که از سال ۲۰۱۰ رتبه نخست را در اختیار داشت، بالاتر قرار می‌دهد.

نبیلا پوپال، مدیر پژوهش آی‌دی‌سی، می‌گوید: «با اینکه در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ رشد شدید شرکت‌های اندرویدی‌ رده‌پایین مانند شیائومی و ترنشن را شاهد بودیم که ناشی از رشد سریع در بازارهای نوظهور بود، برنده اصلی به‌وضوح اپل است.»

«اپل تنها شرکتی است که در میان سه شرکت برتر رشد سالانه مثبت داشته و نخستین بار رتبه اول سالانه را نیز به خود اختصاص داده است. همه این‌ها با وجود مواجهه با افزایش مشکلات نظارتی و رقابت دوباره با هواوی در چین، بزرگ‌ترین بازار آن، رخ داده است.»‌

پوپال موفقیت اپل را به محبوبیت روزافزون گوشی‌های ممتاز آن نسبت داد که اکنون بیش از ۲۰ درصد این بازار را تشکیل می‌دهد.

بر پایه داده‌های کانالیست (Canalyst)، شرکت تحلیلگر بازار، این جدیدترین داده‌ها در بحبوحه کاهش علاقه مصرف‌کنندگان به گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. آخرین آمار فروش نشان داد که تقاضای جهانی برای گوشی هوشمند در سال گذشته به پایین‌ترین حد آن ظرف یک دهه گذشته رسیده است.

گزارش آی‌دی‌سی پیش از رویداد گلکسی آنپکد (Galaxy Unpacked) سامسونگ منتشر شد که این شرکت مهم الکترونیک کره جنوبی طی آن از جدیدترین مجموعه گوشی‌های هوشمندش رونمایی می‌کند.

سامسونگ با رقابت فزاینده سایر دستگاه‌های اندرویدی روبرو است و گوگل، آنر، وان‌پلاس و شیائومی همگی گزینه‌هایی جایگزین‌ با سطوح قیمتی مختلف ارائه می‌دهند.

رایان ریت که در بخش ردیاب دستگاه‌های همراه و مصرف‌کننده در سطح جهان در آی‌دی‌سی کار می‌کند، گفت: «تغییر کلی در رتبه‌بندی صدر این بازار شدت رقابت در بازار گوشی‌ هوشمند را برجسته‌تر می‌کند. شکی نیست که اپل در افت رتبه سامسونگ نقش داشته است، اما فضای کلی اندروید در داخل خودش دارد متنوع می‌شود… به‌ طور کلی فضای گوشی‌های هوشمند به سمت دوره بسیار جالبی پیش می‌رود.»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا