فناوری های نوین

اختصاص ردیف بودجه مستقل پارکهای علم و فناوری سلامت برای اولین بار



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید مهرزادی مشاور اجرایی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه در اختیار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار داده شده که ۱۱۵ میلیارد ریال آن بر اساس برنامه‌های دانشگاه‌ها به آن‌ها تخصیص داده شد.

وی گفت: ۴۵ میلیارد ریال به حساب «نیماد» برای بودجه پژوهشگران یک درصد برتر دنیا در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شده است.

مشاور اجرایی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه هیچ مرکز تحقیقاتی حذف نشده، اظهار داشت: گلایه‌هایی در مورد حذف بودجه مراکز تحقیقاتی به دست ما رسیده است این در حالی است که بودجه هیچ مرکزی حذف نشده، بلکه بودجه مراکزی که مستقیم از سازمان برنامه پول می‌گرفتند، ادغام شده و به معاونان تحقیقات و فناوری سپرده شده است.

مهرزادی ادامه داد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هیچ علاقه‌ای ندارد در این مسائل داخلی دانشگاه ها ورود کند، ولی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی باید با معاون توسعه دانشگاه در این مورد رایزنی کند، چرا که اختصاص این میزان بودجه قانونی است و باید اختصاص یابد. ضمن اینکه در سال ۱۴۰۲ این موضوع پیگیری خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا