اخبار سایت

میلیون‌ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند



مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را تا اکتبر ۲۰۲۵ متوقف کند، اما برنامه‌ای را برای ادامه پشتیبانی و به‌روز رسانی‌های امنیتی برای ویندوز ۱۰ تا اکتبر ۲۰۲۸، به ازای پرداخت مبلغی نامشخص در سال، ارائه می‌کند.

ضایعات الکترونیکی رایانه‌های دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ که دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت می‌تواند حدود ۴۸۰ میلیون کیلوگرم وزن داشته باشد، که معادل وزن ۳۲۰ هزار خودرو است.

در حالی که بسیاری از این رایانه‌ها می‌توانند برای سال‌ها پس از توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ همچنان فعال بمانند، ولی شرکت کانالیس می‌گوید دستگاه‌های «بدون به‌روزرسانی امنیتی» مشتری زیادی ندارد.

به اعتقاد این شرکت تحلیل‌گر بازار فناوری، اگر ساختار قیمت‌گذاری برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ مانند گذشته باشد، خرید رایانه‌های نو می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد و تعداد رایانه‌های قدیمی که باید اسقاط شوند افزایش می‌یابد.

مایکروسافت به درخواست رویترز برای اظهار‌نظر درباره اثرات زیست‌محیطی کنار گذاشتن دستگاه‌های ناسازگار با سیستم عامل ویندوز ۱۱ پاسخ نداده است؛ با این حال به نوشته این خبرگزاری، هارد دیسک‌های رایانه‌ها و سرورهای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌تواند برای جمع‌آوری مواد لازم برای استفاده در موتور خودروهای برقی و حتی تولید انرژی تجدیدپذیر بازیافت ‌شوند.

مایکروسافت ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ سیستم عامل «ویندوز ۱۰» را به بازار عرضه کرد.

ویندوز ۱۰ با قابلیت انطباق بر تلفن‌های هوشمند طراحی شده و این امکان را به کاربران می‌دهد که همزمان روی رایانه شخصی، تبلت، تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی خود از یک سیستم عامل استفاده کنند.

نسل بعدی سیستم عامل این شرکت آمریکایی، که پیش‌بینی می‌شود فناوری پیشرفته هوش‌ مصنوعی را به رایانه‌های شخصی بیاورد، می‌تواند بازار نه چندان گرم رایانه‌های شخصی را رونق بیشتری دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا