دانش و علم

اجرای ۱۰ درصدی قانون جهش تولید دانش بنیان



به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشین بعد از ظهر شنبه در نشست صمیمی با نخبگان گیلان اظهار کرد: گیلان سهم پررنگی در تولید علم و دانش کشور دارد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره قوانین مختلف در راستای حمایت از نخبگان اضافه کرد: قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان منابع خوبی در اختیار نخبگان و دانش بنیان‌ها قرار می‌داد.

افشین با اشاره به شیوه نامه‌های معافیت از مالیات برای دانش بنیان‌ها بیان کرد: واحدهای تولیدی دانش بنیان پرداختی‌های مالیاتی ره صرف پژوهش کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعریف خط توسعه برای شرکت‌ها افزود: خط توسعه برای شرکت‌های دانش بنیان تعریف شود چرا که خط توسعه آینده شرکت‌ها را تضمین می‌کند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان به ۱۰ درصد می‌رسد، گفت: اجرای قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان باید به بالای ۷۰ درصد برسد.

افشین با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ نخبه پروری در کشور اضافه کرد: فرهنگ نخبه پروری و نخبه محوری در لایه‌های مختلف مورد توجه است.

به گفته وی استعداد یابی، نخبه پروری و نخبه گزینی در بخش‌های مختلف در بنیاد ملی نخبگان در اولویت است.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌ها و ایده‌های نخبگان را پذیرا هستیم، گفت: اداره امور بنیاد نخبگان باید به افراد نخبه سپرده شود و تشکیل حلقه‌های نخبگانی در کشور ضرورت دارد.

افشین با اشاره به اینکه نخبگان ورزشی مورد حمایت قرار می‌گیرند، اضافه کرد: تقویت و حمایت از نخبگان ورزشی در بخش‌های مختلف ضرورت دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا