فناوری اطلاعات

آموزش شنای کرال پشت با مستر سوییمر


حتماً با دیدن عنوان آموزش شنای کرال پشت در 5 دقیقه شاخ درآورده‌اید و با خود می‌گویید چطور ممکن است در 5 دقیقه یکی از سبک‌های حرفه‌ای شنا که یادگیری آن نسبتاً دشوار هم هست را آموخت. اگر جزو مبتدیان یادگیری شنا هستید، قطعاً خوشحالید که قرار است در 5 دقیقه هر آنچه لازم است درباره شنای کرال پشت بدانید به شما گفته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مستر سوییمر، اگر حرفه‌ای ورزش شنا هستید احتمالاً ذره‌بین دست گرفته‌اید تا با نگاهی موشکافانه به‌ جان آنچه قرار است بخوانید افتاده و آن را نقد کنید. در هر صورت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا ابهامات شکل گرفته درون ذهنتان برطرف شود.

برای آموزش شنای کرال پشت با مستر سوییمر، کلیک کنید.

انواع سبک شنا

قبل از هر چیزی لازم است که با انواع سبک شنا که یک شناگر در طول دوران آموزش خود باید بیاموزد، آشنا شویم. این سبک‌ها عبارتند از شنای قورباغه، شنای کرال سینه، شنای کرال پشت و شنای پروانه.

شنای قورباغه را جزو قدیمی‌ترین و شاید اولین نوع شنایی می‌دانند که انسان در ابتدای شکل‌گیری تمدن خود در اطراف رودخانه‌ها مجبور شد بیاموزد. شنای کرال سینه تقریباً در حدود قرون 18و 19 همراه با شنای کرال پشت در اروپا متولد شد و جالب است بدانید شنای پروانه در مسابقات المپیک با ترکیب شنای قورباغه و شنای کرال سینه متولد گشت. 

مراحل آموزش شنای کرال پشت

برای آموزش شنای کرال پشت لازم است که در 3 مرحله یک‌سری آموزش‌های پایه‌ای و حرفه‌ای ببینید. یادگیری شنای کرال پشت در ابتدا نیازمند این است که بیاموزید چگونه می‌توان به‌ پشت روی آب مانند یک تکه چوب صاف و مستقیم دراز کشید و کاملاً آرام و بدون حرکت اضافه‌ای در آن حالت ماند.

سپس باید آرام پا زدن را بیاموزید که باعث شود بدن شما به جلو حرکت کند؛ در نهایت نیز حرکات دست اضافه می‌شود که سرعت حرکت شما را بیشتر می‌کند. این شنا مکمل شنای کرال سینه است و در مسابقات سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روی آب دراز بکشید

همان‌طور که گفتیم برای آموزش شنای کرال پشت باید بیاموزید که چگونه می‌توان روی آب مانند یک تکه چوب صاف و بی‌حرکت دراز کشید. برای اینکه این نوع روی آب ماندن را بیاموزید در ابتدا به گوشه استخر رفته و سعی کنید پشت به قسمت اصلی استخر قرار گرفته و با حرکت پا خود را به‌ پشت هل دهید تا کاملاً افقی روی آب قرار گیرید. سپس هیچ حرکت اضافه‌ای نکنید (دست و پا نزنید) تا بدنتان که چگالی کمتری از آب دارد خود به خود روی آب قرار گیرد. در این حالت تنها آرام بمانید و سعی کنید حالت افقی بدن خود را حفظ کنید. اگر مبتدی هستید باید با استفاده از تخته شنا و کمک دوستان خود این حرکت را تمرین کنید.

به آرامی پا بزنید

بعد از اینکه حرکت روی آب دراز کشیدن را حسابی تمرین کردید، باید بیاموزید که چگونه می‌توان با آرام پا زدن در آب جلو رفت. حرکات پا باید یکی در میان و به صورت بالا و پایین رفتن در آب انجام شود. در حرکات پا نکته مهم این است که باید پاها را کاملاً صاف و مستقیم در آب تکان دهید.

این حرکات مانند موتور کوچکی که پشت یک قایق قرار دارد و باعث حرکت آن می‌گردد، به‌ جلو رفتن بدن شما کمک می‌کند. اگر مبتدی هستید بهترین کار این است که شخصی دست‌هایش را زیر قسمت بالایی بدن شما قرار داده یا روی تخته شنا دراز کشیده و شروع کنید به آرامی پا زدن؛ سعی کنید بعد از مدتی سرعت پا زدن خود را بیشتر کنید.

دست‌ها را هم تکان دهید

آخرین مرحله آموزش شنای کرال پشت این است که حرکات دست را بیاموزید. این حرکات بسیار مهم هستند و اصل شنای کرال سینه درست اجرا کردن همین حرکت است. بعد از اینکه توانستید به صورت افقی روی آب دراز بکشید و حرکات پا را به خوبی اجرا کنید، نوبت اجرای حرکات دست می‌رسد. حرکات دست اینگونه است که ابتدا یک دست مثلاً دست راست را کاملاً کشیده و به صورت ‌دایره‌ای بالای سر خود برده و سپس در ادامه تکمیل دایره درون آب ببرید تا بتوانید آب کنار خود را به عقب هل دهید. 

همزمان با چرخش دست راست سر شما نیز باید به آن سمت چرخیده شود. بعد از تکمیل دایره دست راست، باید به صورت کاملاً هماهنگ سر خود را به چپ چرخانده و سپس با دست چپ خود همین حرکت را تکرار کنید. هماهنگی دست‌ها، سر و پاها کلیت شنای کرال سینه را تشکیل می‌دهد.

مربی شنا

اگر قصد دارید به صورت عملی آنها را انجام داده و به صورت حرفه‌ای بیاموزید، بهترین راه کمک گرفتن از مربی شنای حرفه‌ای است؛ به همین خاطر پیشنهاد ما این است که در دوره آموزش شنا حامد پورفیض ثبت‌نام کنید و از آموزش‌های این مربی حرفه‌ای بهره بگیرید تا در مدت کوتاهی نه تنها شنای کرال پشت بلکه همه 4 سبک اصلی شنای انفرادی را به خوبی بیاموزید و در ورزش شنا حرفه‌ای شوید. 

شنا را زیر نظر بهترین مربی شنا به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا