اخبار سایت

کارگاه هوش مصنوعی و تجاری در شهرستان ساوه افتتاح می شود



به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رستمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال در بخش دولتی ۱۴۴ درصد و در بخش غیردولتی ۹۹ درصد و در مجموع استان ۱۲۵ درصد، تعهدات مهارت آموزی تحقق یافته است.

وی افزود: ۲۱ مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه‌ای در سطح استان به صورت رایگان و همچنین ۴۰۰ آموزشگاه آزاد نیز به جامعه هدف خود آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۵۸ نفر ساعت در بخش دولتی، یک میلیون و ۹۷۶ هزار و ۳۴۰ نفر ساعت در بخش غیر دولتی و در مجموع ۵ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۹۵ ساعت این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۹۴۱ نفر دوره در مراکز آموزشی شرکت کردند، افزود: در بخش دولتی ۴۷۶ نفر دوره ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۳۲۹ نفر دوره فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۲۸۵ نفر دوره مشمولان بیمه بیکاری، ۵ هزار و ۱۵۶ نفر دوره شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، ۲۴ نفر دوره کودکان کار، ۴۹ نفر دوره پناهندگان و اتباع خارجی و ۸۶۱ نفر زنان خانه دار بوده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در تابستان امسال ۲ هزار و ۴۰۰ دانش آموز شرکت کردند همچنین با توجه به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش، شاخه کار و دانش نیز شرکت داشته‌اند که در مجموع ۴ هزار و ۵۸۱ نفر در این طرح مشارکت کردند.

رستمی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار نفر ساعت، سال ۱۴۰۱ با تغییرات در فرآیند آموزشی ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار ساعت با ۳۰ درصد رشد و امسال ۳ میلیون و ۹۸۲ هزار نفر ساعت با ۳۳ درصد رشد در بخش دولتی، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین طرح تابستانه مهارت یک پروژه ۳ ساله است که با هدف هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و دانش آموزان و استعدادیابی و نوعی هدایت تحصیلی این افراد با همکاری ۷ دستگاه به امضا رسید که هر ساله از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: همچنین ۳ شنبه ۱۷ بهمن ۲۱ طرح آموزشی شامل افتتاح ۱۵ آموزشگاه آزاد در استان، افتتاح و تمدید ۴ مرکز جوار کارگاهی در صنایع؛ افتتاح کارگاه هوش مصنوعی و تجاری برای اولین بار و کارگاه تولید محتوا در ساوه به صورت وبیناری، همزمان با دهه مبارک فجر (فردا) با حضور وزیر کار در استان اجرا می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا