فناوری اطلاعات

نظرسنجی انگلیس از مردم درباره ادغام «اکتیویژن» در مایکروسافت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قرار است تصمیم نهایی در این باره در ۲۹ آگوست گرفته شود.

مایکروسافت مدعی است این معامله باید با توجه به تعهدات قانونی به کمیسیون اتحادیه اروپا و یک مجوز معامله با شرکت سونی دوباره بررسی شود.

این در حالی است که اداره رقابت و بازارهای انگلیس در ماه آوریل اجازه تکمیل این معامله را نداد.

این غول نرم افزاری در بیانیه ای اعلام کرد با انویدیا، بوستروید و یوبیتاس توافق کرده تا مجوز استفاده از بازی های اکتیویژن را برای یک دهه پس از ادغام به آنها اعطا کند و رقابت در حوزه بازار بازی رایانشی ابر را ارتقا داده است.

اما اداره رقابت و بازارهای انگلیس اعلام کرد مایکروسافت همچنان معتقد است این سازمان براساس تغییرات شرایط یا دلایل خاص، ادغام را ممنوع کرده است.

سخنگوی این اداره می گوید: چنین اقداماتی برای انجام ادغام امکان پذیر اما بسیار نادر هستند. ما اقدامات انجام شده توسط مایکروسافت را همراه واکنش های دیگر از طرف های ذینفع بررسی و نتیجه را تا ۲۹ آگوست اعلام می کنیم.

همچنین مایکروسافت اعلام کرده نقض تعهداتش به معنای آن است که تاییدیه اتحادیه اروپا دیگر معتبر نیست و شرکت را در معرض خطر جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد جهانی خود قرار می دهد.

این شرکت معتقد است قرارداد مایکروسافت با سونی برای حفظ بازی رایانشیCall of Duty در کنسول های پلی استیشن به مدت یک دهه یک اقدام مهم بود که نگرانی های اصلی مخالفان اقدام را برطرف می کند.

اداره رقابت و بازارهای انگلیس از هر کسی که مایل به اظهار نظر در مورد نسخه جدید قرارداد ادغام مایکروسافت است، خواسته تا این کار را تا ۴ آگوست انجام دهد. همچنین سازمان قصد دارد تا ۲۹ آگوست تصمیم نهایی را در مورد این معامله اتخاذ کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا