فناوری اطلاعات

گوگل در کره جنوبی ۳۲ میلیون دلار جریمه شد



رگولاتور ضد انحصارطلبی کره جنوبی، گوگل را به دلیل جلوگیری از انتشار بازی‌های ویدیویی موبایل در یک پلتفرم رقیب، مبلغ ۴۲.۱ میلیارد وون معادل ۳۱.۸۸ میلیون دلار، جریمه کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون تجارت منصفانه کره (KFTC) اعلام کرد گوگل سیطره خود بر بازار را تقویت کرده و با ملزم کردن سازندگان بازی ویدئویی به انتشار انحصاری بازی‌های خود در فروشگاه گوگل پلی در فاصله ژوئن سال ۲۰۱۶ تا آوریل سال ۲۰۱۸، به درآمد و ارزش بازار فروشگاه اپلیکیشن “وان استور” به عنوان یک پلتفرم ضربه زده است.

گوگل که حدود سه چهارم بازار اپلیکیشن موبایل کره را در دست دارد، عرضه مزایا به طراحانی که اپلیکیشن‌های خود را تنها در گوگل پلی منتشر می‌کنند را تکذیب کرده است. این شرکت اعلام کرد تصمیم نهایی رگولاتور کره جنوبی را مرور خواهد کرد تا اقدام بعدی خود را ارزیابی کند. سخنگوی گوگل گفت: گوگل سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در موفقیت طراحان اپلیکیشن انجام داده  و با احترام، با نتیجه گیری‌های KFTC مخالف است.

رگولاتور کره جنوبی اعلام کرد اقدام علیه این غول فناوری آمریکایی، بخشی از اقدامات دولت برای تضمین بازارهای منصفانه است است. سازندگان بازی که تحت تاثیر این اقدام گوگل قرار گرفته اند شامل نت‌ماربل، نکسون، ان‌سی‌سافت شرکت‌های کوچک‌تر دیگر هستند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در سال ۲۰۲۱ از سوی KFTC به دلیل مسدود کردن نسخه‌های سفارشی شده سیستم عامل اندروید، بیش از ۲۰۰ میلیارد وون جریمه شد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا