فناوری اطلاعات

رونق حوزه دارو و درمان پیشرفته با فعالیت ۴۹۰ مجموعه دانش‌بنیان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی،‌حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند تامین زنجیره‌ای از ابزارها و زیرساخت‌هایی است که طی چند سال اخیر با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری حلقه‌های این زنجیره در حال تکمیل شدن است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز یکی از مهم‌ترین حلقه‌هایی است که به عنوان بازیگران اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند. مجموعه‌های فناوری که با هدف هم‌افزایی علم و ثروت و توسعه اقتصاد دانش محور تشکیل شده‌اند و توانسته‌اند در توسعه علمی کشور نقشی اثرگذار داشته باشند.

مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز به عنوان متولی اصلی این مجموعه‌ها در تلاش است تا زمینه رشد کمی و کیفی این شرکت‌ها و تجاری‌سازی محصولات کاربردی آنها در حوزه‌های مختلف را فراهم کند. حوزه‌های فناورانه‌ای همچون دارو، کشاورزی، ماشین‌آلات پیشرفته، لیرز، صنایع فرهنگی و غیره از جمله عرصه‌هایی هستند که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

یکی از این عرصه‌ها؛ حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان است که در حال حاضر و بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ از ۸۳۳۷ شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در کشور حدود ۴۹۰ مجموعه دانش‌بنیان در حوزه تولید و تامین دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان فعالیت دارند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا