فناوری اطلاعات

سلام فارابی باز هم از شاخص بورس پیش افتاد



صندوق سهامی سلام فارابی یکی از پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس است که از آبان 1401 تا فروردین 1402، فقط طی پنج ماه بیش از 110 درصد بازدهی داشته است. این در حالیست که شاخص کل بورس در همین بازه زمانی، 23 درصد کمتر از سلام بازدهی داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از کارگزاری فارابی، در این مطلب شما را با این صندوق پربازده و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

صندوق سلام فارابی و ویژگی‌های آن

صندوق سلام فارابی یکی از موفق‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی بازار است. بیشتر دارایی این صندوق در سهام شرکت‌های مستعد بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری می‌شود. هدف اصلی این صندوق جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و سرمایه‌گذاری آن‌ها در بهترین سهام بازار است.

برای مدیریت درست این دارایی‌ها، صندوق سلام از تیم حرفه‌ای و خبره‌، متشکل از بهترین تحلیلگران و مدیران سرمایه‌گذاری بهره می‌گیرد. این تیم تحلیلی به‌ طور مدام بازار را رصد و بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کنند؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این صندوق نیازی به داشتن دانش تحلیلی یا صرف وقت برای تحلیل و بررسی بازار ندارید و به‌ راحتی نیز می‌توانید با تکیه بر دانش این تیم، بازدهی مناسبی کسب کنید.

ویژگی بارز این صندوق، قابل معامله بودن آن در تمام کارگزاری‌ها است. از آن‌جایی‌ که سلام فارابی جزو صندوق‌های سهامی قابل معامله یا ETF محسوب می‌شود، بنابراین محدودیتی برای خرید و فروش واحدهای آن وجود ندارد و همه افراد می‌توانند از طریق سامانه آنلاین معاملاتی همه کارگزاری‌ها واحدهای آن را معامله کنند.

علاوه بر موارد گفته شده، خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سلام فارابی معاف از مالیات است و تنها کارمزد جزئی – که به مراتب کمتر از سهام است – شامل حال آن می‌شود.

بررسی میزان بازدهی سلام فارابی در ماه‌های اخیر

صندوق سلام فارابی با بازدهی 110 درصدی در پنج ماه گذشته، یکی از پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سهام بود. در بازه زمانی دو ماهه نیز بازدهی این صندوق بیشتر از بازدهی شاخص کل بورس بوده است. سلام فارابی توانست در بازه زمانی اسفند 1401 تا فروردین 1402 بیش از 60 درصد بازدهی را ثبت کند. این درحالی‌ست که شاخص کل در این بازه زمانی حدود 50 درصد بازدهی داشت. به عبارتی می‌توان گفت بازدهی این صندوق در ماه‌های گذشته نسبت به بازدهی شاخص کل به مراتب بیشتر بوده است.

توجه داشته باشید، از آن‌جایی‌ که بیشتر دارایی این صندوق در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، بازدهی آن وابسته به بازدهی کلی بازار است. هرچند با وجود داشتن تیم حرفه‌ای از تحلیل‌گران، بازدهی آن به‌ طور معمول بالاتر از بازدهی کلی بازار است؛ بنابراین این صندوق مناسب افراد ریسک‌پذیری است که تمایل دارند بازدهی متناسب با بازدهی کلی بورس داشته باشند.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق سلام

همان‌طور که بیان شد، صندوق سلام فارابی جزو صندوق‌های قابل معامله بورسی محسوب می‌شود؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری در آن باید کد بورسی داشته باشید. اگر تاکنون کد بورسی دریافت نکردید، می‌توانید از طریق ثبت نام در بورس به‌راحتی و در کمتر از 5 دقیقه اقدام به دریافت کد بورسی کنید.

خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری سلام فارابی نیز از طریق سامانه معاملاتی آنلاین همه کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است. برای خرید و فروش واحدهای این صندوق، باید نماد سلام را در سامانه معاملاتی خود جستجو کنید. پس از انتخاب نماد معاملاتی، به راحتی می‌توانید مانند خرید یا فروش سهام در بورس، نماد آن را معامله کنید.

در ضمن لازم است بدانید سرمایه‌گذاری در صندوق سلام با حداقل سرمایه نیز امکان‌پذیر است. به‌ طوریکه می‌توانید با 100 هزار تومان نیز در این صندوق سرمایه‌گذاری کنید. سقف خرید نیز در این صندوق محدودیتی ندارد و به این ترتیب می‌توانید از این صندوق برای سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود نیز بهره گیرید.

سخن پایانی

سلام فارابی به عنوان یک صندوق سهامی قابل معامله، بازدهی فوق‌العاده‌ای را در ماه‌های گذشته ثبت کرده است. بازدهی این صندوق در پنج ماه گذشته بالغ بر 110 درصد بود و توانست سرمایه‌گذاران خود را راضی نگه‌ دارد. قابل معامله بودن این صندوق در تمام سامانه‌های معاملاتی مزیت بزرگ آن محسوب می‌شود که از طریق آن همه افراد می‌توانند به راحتی و به صورت آنلاین واحدهای آن را معامله کنند. با این اوصاف می‌توان گفت صندوق سلام فارابی بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افرادی است که تمایل به کسب بازدهی بالاتر از سایر بازارها را دارند.

انتهای رپرتاژ آگهی

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا