اخبار سایت

کلاهبرداری با وعده رجیستری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵



سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان بعد از دریافت پیامک جعلی از سامانه همتا، رسیدگی به موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتای پایتخت قرار گرفت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس فتا و نتایج به دست آمده گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که مجرم یا مجرمان در این ترفند با عنوان ثبت آنتن یا همان رجیستری گوشی‌های آیفون سری ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا و برای جلوگیری از قطع شدن آنتن موبایل اقدام به طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ برای کاربران متقاضی کرده و در ادامه کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و ثبت نام از طریق لینک جعلی کرده‌اند. غافل از اینکه این اقدام منجر به خالی شدن حساب بانکیشان شده است. 

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد شکات در جریان رسیدگی به این پرونده به بیش از ۳۵  نفر افزایش یافت، گفت: کارشناسان پلیس فتای  پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و هویت او را مورد شناسایی قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری متهم انجام و مجوزهای لازم اخذ شد، اظهارکرد:در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق شرق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

وی مبلغ سرقت شده از حساب مردم در این پرونده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متهم با مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی پرده از چگونگی اقدامات مجرمانه خود برداشت و گفت با ترغیب کاربران به ثبت نام در سامانه برای قطع نشدن آنتن گوشی های اپل دست به این اقدام زده است.

به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ متهم پس ازتشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس فتا نیز همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، افزایش آگاهی در این خصوص است به شهروندان توصیه کرد: به پیامک های ناشناس که دارای لینک هستند توجه نکنید و دقت داشته باشید که هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی از جمله سامانه همتا،قوه قضائیه ،صدا و سیما و … با شماره های شخصی برای شما پیامک ارسال نمی‌کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا