فناوری های نوین

اعتبار ویژه شبکه آزمایشگاهی به پژوهش‌های اولویت‌دار تخصیص می یابد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که موضوع پایان نامه آنها جزو اولویت های پژوهشی ستادهای توسعه فناوری است، اعتبار ویژه در شبکه آزمایشگاهی دریافت می‌کنند.

شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، اظهار کرد: در سال جاری، به پژوهش‌هایی که با تشخیص ستادهای توسعه فناوری‌های راهبردی در راستای اولویت‌های پژوهشی کشور باشند، اعتبار ویژه ای برای دریافت خدمات آزمایشگاهی تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز توسعه فناورهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با هدف هم‌افزایی و انجام هماهنگی بین ستادهای توسعه فناوری در حوزه فناوری های نوظهور و پیشرفته، در تکمیل و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری کشور فعالیت می کند.

حق‌جو خاطر نشان کرد: کمک به تامین نیازها و پیشبرد اولویت های پژوهشی کشور مرتبط با هر یک از ستادهای زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از طریق تامین زیرساخت، از برنامه های مرکز توسعه فناوری های راهبردی است.

وی در ادامه گفت: تامین امکانات و به‌ ویژه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز در قالب تخصیص اعتبار دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران، از جمله برنامه‌های مهم این مرکز در سال جاری است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: در سال 1402 علاوه بر اعتبارات عمومی تخصیص یافته به اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در شبکه آزمایشگاهی، اعتبارات ویژه ای به طرح‌های برنامه محور اختصاص یافته است.

یکی از طرح‌های مهم از این دسته از اعتبارات برنامه محور، طرح‌های اعتباری مبتنی بر اولویت‌های پژوهشی توسعه فناوری با تشخیص و اعلام ستادهای توسعه فناوری‌ است. در قالب این طرح، اعتباری تا سقف مبلغ 100 میلیون ریال به پژوهشگران مشمول معرفی شده تخصیص خواهد یافت.

حق‌جو، درباره شیوه ثبت درخواست و بهره‌مندی از اعتبارات این طرح‌ها، افزود: اولویت های پژوهشی ستادها از طریق پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی و پایگاه اینترنتی ستادها اطلاع رسانی می شود و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با انتخاب طرح ویژه هر ستاد در بخش اعتبارات باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی و بارگذاری مستندات لازم، درخواست فعال سازی اعتبار را ثبت کنند. در صورت تایید درخواست ها از سوی نماینده ستاد، اعتبار برای متقاضی فعال می شود.

علاقمندان می توانند برای آگاهی از اولویت های پژوهشی هر ستاد و شیوه ثبت درخواست اعتبار، به صفحه اولویت های پژوهشی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران مراجعه کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا