اخبار سایت

آموزش: چگونه تصاویر حذف شده از واتس‌اپ را بازیابی کنیم؟


علیرغم اینکه عکس‌های ارسالی یا دریافتی در واتس‌اپ به صورت پیش‌فرض در گالری گوشی‌ها ذخیره می‌شوند، اما پاک شدن آن‌ها عموما کاربران را با چالشی نگران‌کننده مواجه می‌کند که در این مطلب متوجه خواهید شد این تصاویر قابل بازیابی هستند.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در واتس‌اپ به صورت پیش‌فرض در گالری گوشی‌های اندرویدی و برای کاربران آیفون در برنامه Photos ذخیره می‌شوند. اولین گام پس از پاک شدن تصاویر از داخل واتس‌اپ، جستجو و بررسی گالری گوشی موبایل و قسمت WhatsApp images است‌‌.

اگر از Google Photos در گوشی‌های اندرویدی و icloud در گوشی‌های آیفون، برای ذخیره یا پشتیبان‌گیری از تصاویر خود استفاده کرده‌اید، این روش به شما کمک می‌کند تا تصاویر پاک شده از واتس‌اپ را بازیابی کنید.

گوگل درایو مسیر دیگریست که از طریق ایمیل شما را به اطلاعات پاک‌شده می‌رساند. البته استفاده از این راه در صورتی امکان‌پذیر است که گوگل درایو خود را از طریق جیمیل از قبل فعال کرده باشید تا نسخه پشتیبان در آن ذخیره شود.

 

تمامی دستگاه‌های اندرویدی عکس‌های دستگاه را در یک پوشه محلی که معمولاً File Manager یا My Files نام دارد ذخیره می‌کنند. این پوشه شامل تصاویر واتساپ نیز می‌شود. بنابراین، حتی اگر عکس‌ها از واتس‌اپ حذف شوند، باز هم می‌توانید آن‌ها را در پوشه حافظه داخلی اندروید خود پیدا کنید.

اگر با استفاده از نسخه وب واتس‌اپ تصاویر دریافتی در این اپلیکیشن را دانلود کرده و یا آن‌ها را از طریق ایمیل یا بلوتوث به رایانه منتقل کرده باشید، تصاویر در درایو محلی رایانه شخصی یا مک شما ذخیره می‌شوند و در این شرایط یک نرم‌افزار بازیابی تصویر می‌تواند کمک‌کننده باشد. ابزار‌های پیشرفته بازیابی عکس مانند Stellar Photo Recovery می‌توانند حتی فایل‌های تصویری حذف شده را از رایانه شخصی، MAC و درایو‌های خارجی اسکن و بازیابی کنند.

برای انجام اینکار لازم است نرم‌افزار را روی رایانه خود نصب کرده و طبق دستورالعمل‌ها آن را اجرا کنید. پس از اسکن، نرم‌افزار عکس‌های حذف‌شده را نمایش می‌دهد و می‌توانید پیش نمایش و بازیابی آن‌ها را مشاهده کنید. البته نسخه کامل این نرم‌افزارها باید خریداری شود که شما می‌توانید برای اطمینان از نتیجه، ابتدا نسخه آزمایشی رایگان نرم‌افزار را دانلود کنید. این نسخه فایل‌های تصویری قابل بازیابی را نمایش می‌دهد. در صورتی که تصاویر واتس‌اپ خود را در نتایج اسکن مشاهده کردید، برای دانلود تصاویر نسخه کامل را خریداری و استفاده کنید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا